חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחזירים עטרה ליושנה

מקהלת מתיקין עם ר' מרדכי וואלף לנדא "לכה דודי"


מערכת "עתיקין" הוקמה ע"י קבוצת בעלי מנגנים מכל חצרות החסידות, בראשם הרב בנימין נויפלד עם הרב איצלה קרימילובסקי, במטרה להחזרת עטרה ליושנה בתפארת הנגינה הטהורה והמסורה, החדרת ההבנה בצעירי ביופי של הנגינה החסידית המקורית לחצרותיהם השונות.

היצירות והניגונים עם מאמרי התוכן אודותם מופצים לאלפי המנויים בגליון "עתיקין". – כעת לבקשת רבים, מערכת עתיקין החלה גם בהפקת יצירות ושירים בשירה מחודשת ומקצועית על ידי מקהלת "מתיקין". – המקהלה המיוחדת שהוקמה על ידי "עתיקין" במטרה להכשיר בעלי מנגנים שיופיעו וישירו בחתונות ואירועים, כחסידישע היימישע יונגעלייט, בכל מהותם והופעתם, כראוי וכיאות למובחרי אנ"ש, כאשר הדגש העיקרי היא השירה המקצועית והנכונה, בשיא היופי והדיוק, ויוכלו לעורר ולשמח בשמחה אמיתית, במוזיקה ושירה ערבה לאוזני הזקנים והצעירים, שיוכלו לרקוד ולשמוח גם יחדיו.

הניגון המוגש לפניכם כאן "דער זאלאשיצער לכה דודי", הוא הניגון הראשון בסדרה. יצירה מופלאה סוחפת ומלהיבה מאת כ"ק האדמו"ר מזאלישיץ רבי משה קלינגברג זצ"ל, שהיה בעל תפלה ובעל מנגן נפלא  והיה מפורסם בתפלותיו הזכות והטהורות וחודרות כליות ולב, התגורר באנטוורפן והיה מגיע לעתים תכופות לירושלים עיה"ק, שם היה עורך את שולחנותיו הטהורים, רבים מבני ירושלים עדיין זוכרים ומתרפקים על קולו המתוק ולחניו. – משפחת הורביץ מ"שירת הלווים" בראשית אביהם הרה"ח ר' פנחס זצ"ל, היו אורחים קבועים אצל הזאלישיצער רבי, את הניגון הזה זכינו לשמוע וללמוד מפיו של הרה"ג ר' משה הורביץ זצ"ל.

הפקה וניהול תוכן: מערכת עתיקין | עיבוד: נפתלי לנדסמן | שירה: ר' מרדכי וואלף לנדאו – מקהלת מתיקין | עיבוד קולי והפקה מוזיקלית: ליפא הירש

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

1

1

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

Hide picture