פרויקט תחבורה ציבורית ענק בסידני, אוסטרליה, מעורר התלהבות חסרת תקדים ברשתות החברתיות, תופעה נדירה בעולם התכנון העירוני. קו המטרו החדש, שעלותו מוערכת ב-21.6 מיליארד דולר אוסטרלי (כ-15 מיליארד דולר אמריקאי), הפך במהירות לכוכב וירטואלי מאז השקתו בסוף אוגוסט.
לפי הפרסום ברויטרס, הקו, המשתרע לאורך ציר מרכזי מצפון לדרום-מערב העיר, זכה לחשיפה נרחבת בפלטפורמות כמו טיקטוק ואינסטגרם. מאות תמונות וסרטונים המציגים את המטרו החדש הוצפו לרשתות, כשאחד מסרטוני הטיקטוק הפופולריים ביותר, שזכה ליותר מ-600,000 צפיות, מראה קבוצת צעירים חוגגים ורוקדים על רציף תחנת רכבת תוך שהם מחזיקים בשלטי המטרו של סידני.
תופעה זו מדגימה כיצד פרויקט תשתית ציבורי יכול להפוך לאייקון תרבותי ולעורר התלהבות בקרב הדור הצעיר. מומחי תקשורת ותכנון עירוני מציינים כי הצלחה זו ברשתות החברתיות עשויה לתרום משמעותית לאימוץ מהיר של המערכת החדשה ולשיפור תדמית התחבורה הציבורית בעיר. הם מדגישים כי הפופולריות הבלתי צפויה של הפרויקט מספקת תובנות חשובות לגבי האופן שבו ניתן לשווק ולקדם פרויקטים דומים בערים אחרות ברחבי העולם, תוך ניצול כוחן של הרשתות החברתיות ליצירת מודעות והתלהבות ציבורית.