חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יוצא מדוכן התפילה

אפרים החזן ומקהלת ידידים: "וזוכר"


"אפרים החזן" הוא חזן מפורסם בחיפה, יורד לרגע מדוכן התפילה כדי להציג סינגל יהודי חדש בלחן ועיבוד שנשמעים בטעם של פעם. כל הפלוסים של המוזיקה החסידית מהעבר, מוגשים בשיאה של 2024. לחן חסידי וליווי של מקהלת "ידידים".

אפרים משלב בעצמו את כל העולמות. במקור הוא מזוהה כדתי לאומי, ציוני, מוכר מאוד בחיפה והסביבה, אבל בה בעת הוא מקורב לבסיסי היהדות החסידית והליטאית בעיר, מסתופף גם אצל כ"ק האדמו"ר מסרט ויז'ניץ שליט"א, וגם מרבה לבקר ולחזן בישיבה הליטאית המקומית "נחלת הלויים".

ההווה החזני של אפרים החזן, מתחיל הרבה שנים אחורה: בגיל צעיר מאוד, היה ממונה על שירת "אנעים זמירות" בשבתות, שהחל לשיר כבר בגיל שלוש, כשהיה בן 7 כבר ליווה חזנים בימים נוראים, בגיל 9 כילד פלא הוא מחזן את "וימלא משאלותינו", בהמשך משתתף במקהלת היוקרה – "פרחי מיאמי". כחזן החל להתפלל בעמוד כבר מבר המצווה, בגיל 16 כבר עבר לפני התיבה בימים הנוראים וכשבגר עוד – הפך לחזן ראשי ובעל קורא בבתי כנסת חשובים בארה"ב וישראל. תכל'ס – חזן של ממש עם רזומה ארוך ורציני.

ההחלטה לקחת את הכישרון גם לעבר המוזיקה החסידית הפחות-חזנית, מתבשלת בגרונו כבר זמן רב. בהקפות בליל שמחת תורה, בעת שרקד בבית המדרש של סרט ויז'ניץ', הוא שמע את השיר וחש השראה: "רציתי שהשיר הזה יהיה מוכר יותר ומושר יותר בעולם".

כבר עשור שאפרים החזן קשר את גורלנו עם הקהילה החסידית בחיפה. לכן אך טבעי היה שאת הסינגל הראשון שלו ילחין ר' יהודה פייג איש החצר בחיפה והשיר הוקלט באולפן החמים של רבי חיים בנט. "לפני עשור זכיתי להכיר את הקהילה, במקרה. השתתפתי ב'באטע' בליל שבת אחרי הטיש – בערך בשתיים בלילה, הרגשתי רוח בשירה וריקודים שלא מרגישים בחיים". וכך, החל אפרים להגיע אל הטישים ולהישאר לבאטע שאחריהם "ראיתי אנשים מיוחדים שממש פתוחים לאדם ששונה מהם, רק בגלל שהוא יהודי ומעריכים אותו. התחלתי להכיר אנשים שקשור לקהילה. היום אני מחובר ממש עם כמה משפחות שמזמינים אותי לשמחות שלהם להיות משמח ומבקשים ממני לכבד אותם בשירה ובזמרה".

ערוץ היוטיוב של אפרים החזן גדוש בקטעי תפילה וחזנות, גרסאות משלו ללחנים של קרליבך, קריאות בתורה וניגונים לשמחות, מה שהפך אותו עם השנים למומחה לנוסחי התפילה. "כשאני עובר לפני התיבה כבעל תפילה או בשירה וזמרה – בשמחות או בהקלטות בערוץ שלי ביוטיוב, המטרה שלי היא לרגש את הציבור, ושיכירו אותי במגוון רחב של מנגינות – ממסורתי עד חסידי – וקצת חזנות עם נוסח תפילה מדויק ובאופן יעיל".

לחן: ר' יהודה פייג | עיבוד והפקה מוזיקלית: יואלי צישינסקי | הפקה: אפרים החזן

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

1

0

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

Hide picture