חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיר חדש וסיפור מרגש

מאיר בן דרור -"בקשו פני"


מאיר בן דרור חוזר לזירה המוזיקלית עם "בקשו פני". מאיר זמר, מוזיקאי וחזן ירושלמי בן 39, משיק את הסינגל החדש "בקשו פני" - הסנונית הראשונה מתוך אלבום חדש הצפוי לצאת לאחר החגים.

מאיר בן דרור, רווק המתגורר בקטמון ירושלים, ידוע כזמר ומוזיקאי המלווה את עצמו בגיטרה ובקלידים באירועים שונים וכחזן בעל תפילה בשבתות. בשנה האחרונה נעדר ממדורי המוזיקה, כשהתמקד בהקלטת שירים לקראת אלבומו החדש.

"בקשו פני" הוא שיר מיוחד עבור בן דרור: "זה השיר הראשון שהלחנתי, עוד לפני שהיה לי ידע מוזיקלי", הוא מספר. "נסיבות יצירת השיר לא היו נעימות במיוחד, אבל התוצאה מזכה את נשוא החוויה בקרדיט של 'יוצר'."

השיר נולד מחוויה אישית של בן דרור בנעוריו, כשהתמודד עם חבר מציק: "הייתי פוגש אותו אחרי הלימודים למרות שפחדתי ממנו. יום אחד באלול, פשוט התפללתי את התפילה הזאת – '"בקשו פני, את פניך אבקש… עזרתי היית" – בתקווה שה' יעזור לי לנהל את הפגישה ואולי אפילו להתנתק מאותו נער."

את רוב השיר הלחין בן דרור לפני 26 שנה, רק בית ופזמון. לפני כשנה, קצת לפני אירועי ה-7 באוקטובר, הוסיף קטע מנגינה חדש ושילב פסוק נוסף מהמזמור: "בקרוב עליי מרעים לאכול את בשרי צרי ואויבי לי המה כשלו ונפלו". בן דרור מציין את הסמליות המצמררת של הוספת מילים אלו, המזכירות את הטבח שהתרחש ברעים בשמחת תורה.

"אני מקווה שהשיר יעורר אנשים לתפילה," אומר בן דרור. "דווקא בתקופה שאנחנו אומרים את המזמור הזה 'לדוד ה' אורי וישעי', המילים האלה יכולות לגעת באנשים ולעורר אותם לבקשה. לא להתבייש לדבר עם ה', הוא מחכה לתפילות שלנו. הוא רוצה לשמור עלינו, ואנחנו צריכים אותו. הניסיונות בחיים הם כדי שנפנה אליו, שנגיע לבירור עם עצמנו, נזדקק ונזכך את עצמנו כדי שנהיה ראויים לשפע שמחכה לנו מעבר לפינה".

בקשו פני מצטרף לשירים חדשים הממתינים לצאת, בדרך לאלבום חדש מיצירותיו של מאיר בן דרור.

לחן: מאיר בן דרור | עיבוד: ראובן חיון | הפקה מוזיקלית: ראובן חיון | הפקת שירה: שמוליק ודנה ישורון

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

1

1

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

Hide picture