81 תאונות דרכים קטלניות במעורבות כלי רכב כבדים מעל 3.5 טון (אוטובוסים ומשאיות) אירעו במהלך שנת 2023, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. תאונת דרכים קטלנית היא תאונה שבה נהרג לפחות אדם אחד (ישנן תאונות עם מספר הרוגים אך עדיין מדובר בתאונה קטלנית אחת).
מהנתונים עולה עוד כי 1,138 תאונות דרכים במעורבות כי רכב כבדים התרחשו בשנת 2023, כאשר 392 מהן היו תאונות קשות (הנתון הגבוה ביותר בעשור האחרון). ניתוח נתוני העשור האחרון (2023-2014) חושפים כי 12,965 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו בישראל, 887 מהן היו תאונות קטלניות. המשמעות היא שלפחות 887 בני אדם קיפחו את חייהם באותן תאונות דרכים.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כמאה בני אדם נהרגים בכל שנה בממוצע בתאונות עם כלי רכב כבדים. המסה הכבדה בשילוב מהירות הנסיעה, מגבירים את הסיכון לתאונה ומחמירים את תוצאותיה. תחום הרכב הכבד בישראל הוזנח בשנים האחרונות וסובל ממחסור גדול בנהגים. משאיות ואוטובוסים רבים נוסעים עם ליקויי בטיחות והנהגים עובדים שעות רבות תחת עייפות רבה ולעתים הרבה מעבר למותר בחוק. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים גוררים רגליים במשך שנים רבות ולא מאשרים את הכנסת הטכוגרף הדיגיטאלי-אותו מכשיר פשוט אשר ימנע נהיגה מעבר לשעות המותרות בחוק כמו גם נסיעה במהירות גבוהה. הטכוגרף הדיגיטאלי מוטמע כבר מזמן במדינות מתקדמות רבות בעולם וישראל מפגרת מאחור ומתירה שימוש רק במכשיר אנלוגי מיושן. הגיע הזמן לסגור את הפער ממדינות אירופה, לאשר את השימוש בטכוגרף הדיגיטאלי ולהציל חיי אדם".
אין אכיפה אז יש תאונות משאיות ואוטובוסים שנוהגים בביריונות
יש תאונות אז יש הרוגים ופצועים
חשבון פשוט ומרתיח
פייגלין ציין את העובדה כי רוב נהגי המשאיות והאוטובוסים הם בני דודים.
האם זה עשוי להסביר את העניין?