הישגים משמעותיים למשרד התחבורה בהובלת שרת התחבורה מירי רגב, בדיוני התקציב פעלו שרת התחבורה רגב וסגן השר מקלב לשיפור מהותי בתחבורה הציבורית ולחיזוק הנגישות והשירות למשתמשים ברחבי הארץ.
במסגרת הדיונים אושרה הרחבת רפורמת התחבורה הציבורית, כך שינתנו ההנחות לאוכלוסיות באזורים המדורגים 1-5 במדרג סוציו-אקונומי. לדוגמא הערים בני ברק, ירושלים מודיעין עילית אלעד ועוד, כעת גם תושבי יישובים נוספים ברחבי הארץ יוכלו ליהנות מתעריפים מוזלים בתחבורה הציבורית, ולהפוך אותה לחלק נגיש ומשתלם.
כחלק מהרפורמה יוכלו תושבי אזורי סוציו אקונומי 1-5 לרכוש כרטיסי חופשי חודשי ארצי בהנחה של חמישים אחוזים. המהלך צפוי להקל על הוצאות הנסיעה היומיומית של ציבור רחב, ולאפשר שימוש חסכוני ונגיש יותר בתחבורה הציבורית – ההנחות החדשות צפויות להקטין את הנטל הכלכלי עבור רבים.
כמו כן, בדיוני התקציב סוכמו שיפורים ותוספות שירות בהיקפים גדולים לשירותי התחבורה הציבורית, בהם תוספת קווים, שיפור התדירות, ותוספת אמצעי נוחות נוספים – כל זאת על מנת להבטיח חוויית נסיעה איכותית וזמינה לכלל הציבור.
בנוסף, התקבלה החלטה חשובה לקדם פיתוח משמעותי של כרטיסי הרב-קו, (רב קו מח״ר) בהיקף של קרוב למאה מיליון שקלים כך שיוכלו לחשב את ההנחות באופן חכם ומדויק בדומה למערכת ההנחות הנהוגה באפליקציות התחבורה. צעד זה יאפשר למשתמשים ליהנות מהנחות וממחירים מוזלים בקלות ובנוחות.
עד היום, כרטיסי הרב-קו שימשו בעיקר לאחסון יתרת הנסיעות (ערך צבור), אך לא יכלו לחשב הנחות אוטומטיות בהתאם לדפוסי הנסיעה של המשתמשים. כעת, במסגרת רפורמת התחבורה הציבורית החדשה, כרטיסי הרב-קו צפויים לעבור שדרוג טכנולוגי משמעותי, כך שיוכלו לחשב את ההנחות בצורה חכמה ואוטומטית ולא יהיה צורך ברכישה מוקדמת של כרטיסי ההנחות.
הטכנולוגיה החדשה תאפשר לכרטיס הרב-קו לזהות את דפוסי השימוש של הנוסע ולחשב את המסלול האופטימלי והחסכוני ביותר בכל חודש. כך, הנוסעים יוכלו ליהנות מהנחות המותאמות אישית לצורכיהם, מבלי להידרש לתכנן מראש או לרכוש מנוי ספציפי. בסוף כל חודש, המערכת תחייב את הנוסע לפי התעריף הזול ביותר שהצטבר, מה שיהפוך את השימוש בתחבורה הציבורית לנגיש וחסכוני יותר. זאת לצד החלפת מכשירי התיקוף באוטובוסים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "חרף הקיצוצים, סיכמנו על תקציב מאוזן, לטובת המלחמה, לטובת המשק ולטובת התחבורה, מתוך ראיה לאומית, חברתית וכלכלית ודאגה לפריפריה ולשכבות החלשות, תוך שימת דגש על שיפור וייעול השירות לאזרחים בתחבורה הציבורית, לטובת עידוד השימוש של האזרחים בתחבורה הציבורית, מה שיביא להפחתת הגודש בכבישים. זאת לצד השקעה רבה בחיבור כל חלקי מדינת ישראל במטרה לצמצם פערים ולהביא לירידה ביוקר המחיה".
סגן השר אורי מקלב מסר: “על אף התקופה הקשה עשינו את כל המאמצים כדי שיהיה שיפור בתחבורה הציבורית, בתקציב 2025 התחבורה הציבורית היא הבשורה שלנו, אנו פועלים לשיפור התחבורה הציבורית בכל הארץ, שיפורי התחבורה הציבורית כבר ניכרים בימים אלו בשטח וההישגים הללו הם חוליה נוספת בהמשך פיתוח התחבורה הציבורית ברחבי הארץ לרווחת הנוסעים לשירות נגיש, זול ויעיל יותר לכל אחד.”