התביעה הייצוגית, שהוגשה בשנת 2022 על ידי עו"ד שמעון גיגי, עסקה בטענה שמגדל שלחה ללקוחותיה המחאות ב'דואר ישראל' במקום להשתמש באמצעי תשלום דיגיטליים כנדרש על פי הוראות "רשות שוק ההון, ביטחון וחיסכון".
בתביעה נטען כי בשל התנהלות זו, רבים מהלקוחות לא קיבלו את השיק או קיבלו אותו באיחור, עוד נטען שחלק מהלקוחות שכן קיבלו את השיק כלל לא הצליחו להפקיד אותו.
יצוין, על פי הוראות רשות 'שוק ההון, ביטוח וחיסכון' על גוף מוסדי להעביר כספים למבוטח באמצעים דיגיטליים, וזאת לאור פניות רבות לרשות שוק ההון מהן התברר כי לעיתים גופיים מוסדיים מעבירים למבוטחים סכומי כסף בדרכים הגורמות למבוטח לטרחה מיותרת ולכן נקבע כי הגוף המוסדי יעביר כספים למבוטח באותו אמצעי כספי שבו שילם המבוטח, ועל כן היה על מגדל להעביר את הכספים למבוטחים באמצעות העברה בנקאית או זיכוי כרטיס האשראי.
עוה"ד בועז בן צור, ואלעד פלג שייצגו את חברת מגדל טענו כי בהתאם להוראות החוזר, גוף מוסדי כגון מגדל רשאי להעביר כספים למבוטח באמצעות המחאה בהתקיימותם של מספר מקרים, כמו למשל במקרה שלא ניתן להעביר למבוטח כספים באמצעים דיגיטליים, או במקרה שלא קיימים אצל הגוף המוסדי פרטי אמצעי תשלום דיגיטלי של המבוטח.
בהתאם להסדר הפשרה, הזכאים לקבל החזר כספי ממגדל יהיו "לקוחות של מגדל בתחום הביטוח הכללי, אשר בשבע השנים שקדמו לבקשת האישור ועד מועד אישור התובענה בפסק דין חלוט, הועבר להם זיכוי בגין דמי ביטוח (פרמיה) באמצעות המחאות ולא בזיכוי בכרטיס אשראי / העברה בנקאית, והם לא פרעו את ההמחאה"
על פי ההסדר, מגדל תפנה ללקוחות הזכאים אליהם נשלחו בעבר המחאות בסכום של 100 שקל ומעלה, והפנייה תעשה באמצעות מסרון, דוא"ל או דואר רגיל.
השופט שמואל בורנשטיין כתב בפסק הדין: "מצאתי כי מדובר בהסדר ראוי והוגן שיש מקום לאשרו וליתן לו תוקף של פסק דין, סבורני כי סיום ההליך בהסדר פשרה כאמור, הוא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת בנסיבות העניין."
עו"ד שמעון גיגי מסר בתגובה: דווקא בימים בהם תחום התובענות הייצוגיות מצוי תחת מתקפה, הסדר הפשרה שאושר על ידי בית משפט מבטא את החשיבות הצרכנית הראשונה במעלה שיש למכשיר התובענות הייצוגיות, לשמירה על זכויות וכספי הציבור, שבזכות התביעה הייצוגית יקבלו את כספים חזרה.