ברכבת ישראל מזהים עלייה של 30% במספר האירועים הבטיחותיים המדווחים במהלך 2024 בהשוואה לשנה הקודמת, כך דיווח העיתון "ידיעות אחרונות". בכיר ברכבת הזהיר כי "האירוע הבא הוא רק שאלה של זמן, בתקווה שלא יגבה חיי אדם".
לפי הנתונים שהוצגו בפורום פנימי של החברה, בשנת 2024 דווחו 43 אירועים בטיחותיים, לעומת 33 בשנת 2023. מדובר במספר הגבוה ביותר מאז 2020, אז נרשמו 62 אירועים. בין התקריות החמורות שדווחו: 11 מקרים של מעבר ברמזור אדום, 7 אירועי ירידה מהפסים בקווים לא ראשיים, אירוע אחד של ירידה מהפסים בקו ראשי, 4 מקרים של פגיעת רכבת בהולכי רגל, התנגשות בין רכבת לרכב, 6 פריצות מסוט ו-4 מקרים של אי-ציות לפקודת זהירות.
הנתונים מראים כי 17 מתוך 43 האירועים נגרמו בשל הפרת הוראות, 12 כתוצאה מטעות אנוש, 5 עקב מסיגי גבול, 2 בשל ליקוי תשתיות והשאר כתוצאה מתקלות טכניות, כשלים בתקשורת ותנאים סביבתיים. מרבית התקריות התרחשו בחטיבת המטענים (15 אירועים), בעוד שחטיבת הנוסעים דיווחה על 10 אירועים, חטיבת התשתיות על 5, וחטיבות נוספות על מספר מקרים בודדים.
לצד העלייה באירועי הבטיחות, הנתונים מראים דווקא ירידה באירועים של "כמעט שקרה" – 389 בשנת 2024 לעומת 452 בשנת 2023. עם זאת, מרביתם (197 אירועים) נרשמו בחטיבת הנוסעים.
גם תאונות העבודה ברכבת ישראל מדאיגות: במהלך 2024 דווחו 121 תאונות עבודה, מתוכן 16 נגרמו כתוצאה מפגיעת רכבת באדם. לפי ניתוח הגורמים, 54 מהמקרים התרחשו בשל מהירות או פזיזות של עובדים. מרבית הנפגעים (37 מתוך 85) היו נהגי נוסעים או נהגי רכבות משא.
כבת ישראל מסרה בתגובה כי היא מתחקרת כל אירוע בטיחותי, גם אם אינו מוגדר כתאונה, ופועלת לשיפור נהלי הבטיחות וההדרכות לעובדים.