חודש ושבוע לאחר פתיחת הרכבת, תושבי עוטף עזה עדיין מנותקים מתחבורה ציבורית סדירה. דו"ח חדש של תנועת "עתיד לעוטף" חושף תמונת מצב עגומה: תחבורה ציבורית כושלת, זמני נסיעה לא הגיוניים, שירות מצומצם ותלות מוחלטת ברכב הפרטי.
בעוד מדברים על שיקום העוטף, תושבי האזור נאלצים להתמודד עם קווים שמתבטלים ללא הודעה מוקדמת, שעות פעילות שלא מאפשרות לצאת לעבודה וללימודים, וחוסר חיבור בין היישובים למרכזים האזוריים. המשמעות היא פגיעה ישירה בכלכלה המקומית, בקצב השיקום וביכולת של תושבי העוטף להתנייד בכבוד.
הדו"ח המלא יוצג היום (שני) בדיון בוועדה המיוחדת לצמצום פערים חברתיים בפריפריה של הכנסת, בנושא "תכניות משרד התחבורה לשיפור התחבורה הציבורית בפריפריה".
אהד כהן, מנכ"ל "עתיד לעוטף": "אי אפשר לדבר על חיזוק העוטף בלי להחזיר את החטופים ובלי לחבר את העוטף מחדש למדינה. השיקום לא יכול לקרות אם אין איך להגיע לעבודה, ללימודים, לטיפולים רפואיים. אם התחבורה הציבורית לא תעבור מהפכה מיידית, המילים הגדולות על תקומה ושגשוג יישארו ריקות מתוכן. הציבור לא ישתוק יותר – הגיע הזמן שמשרד התחבורה יפנים: התחבורה הציבורית בעוטף היא לא פריבילגיה, היא הכרח!"