בשבוע שעבר התקיימה במרכז וואהל ברמת גן ועידת "אימפאוור לעסקים" – הראשונה מסוגה במגזר החרדי. את הכנס יזם הפרסומאי הצעיר בני קמפינסקי (27), שביקש להעניק משמעות רוחנית ומעשית גם יחד לעולם העסקים. לא במקרה נבחר המועד – יום שאילת הגשמים – כסמל לברכה ופרנסה.
קמפינסקי, שמוביל יוזמות לעידוד תעסוקה במגזר החרדי, קורא זה תקופה לציבור: "גם אם עברת מזמן את משבר גיל ה-40 – קום ותקים את העסק שחלמת עליו כל החיים! התחל להעסיק את אחיך החרדים ולתת להם פרנסה. כדברי הרמב"ם: זו הגדולה שבמצוות הצדקה!"
לדבריו, לא מדובר בסיסמאות בלבד. הוא עצמו פתח לאחרונה קורס להכשרה בשוק ההון וכן קורס מעשי להתקנת חיפויי קיר – תחום מבוקש שאינו דורש סטאז’ או מבחני הסמכה. בשני המסלולים כבר נפתחו שלושה מחזורים.
את הוועידה ייעד קמפינסקי לא רק לעצמאים, פרילנסרים או לבעלי עסקים קיימים, אלא גם לשכירים ובעלי חלומות עסקיים שעוד לא עשו את הצעד הראשון. בחלק הראשון של האירוע התקיימו מפגשי נטוורקינג ייעודיים, במטרה לעודד חיבורים עסקיים ושיתופי פעולה בין המשתתפים.
במהלך היום נשאו דברים שורה של אנשי עסקים ובכירים מהמגזר העסקי בישראל. מנכ"ל ביזמקס אליהו דינוביץ' שוחח עם שר הכלכלה ניר ברקת על הצבת יעדים ריאליים ועל החשיבות שבחיבור בין יזמות לערכים, ואילו ד"ר יניב זייד ("ד"ר שכנוע") הרצה על הפסיכולוגיה שמאחורי שיתופי פעולה מוצלחים.
בהמשך הנחה הסטארטאפיסט דודי קפלר פאנל מרתק בהשתתפות יוני לוקסנברג, מייסד ושותף ב"אלמנטור", ועמיר בירם, יזם ומנכ"ל קבוצת JTLV, שדיברו על הדרך לבניית הצלחה עסקית ישראלית. את הפן האנליטי והחדשני השלימו העיתונאי עידן ארץ, שדיבר על שימוש נכון בנתונים, ואלעד כהן, שהדגים כיצד ניתן לרתום את הבינה המלאכותית למינוף וצמיחה של עסקים קטנים ובינוניים.
ההיענות לכנס עלתה על כל הציפיות – 700 הכרטיסים שיועדו לציבור נחטפו בתוך כמה שבועות בלבד. כל משתתף קיבל מדריך צמיחה אישי לעסק, וכן גישה למאגר ענק של מאות בעלי עסקים חרדים המעוניינים לשתף פעולה ולקדם זה את זה. קמפינסקי סיכם את היום במילים קצרות: "זו רק ההתחלה – דרך ארוכה שהיא קצרה בעזרת ה’."
צילום: יוסי רוזנבוים
