קבוצת לובינסקי השיקה רשמית את מותג הרכב הסיני IM Motors, מותג־על טכנולוגי שמבקש להציב רף חדש לשוק החשמליות בישראל. שני הדגמים הראשונים שנחתו בארץ הם IM5, סדאן חכמה וגדולה, ו־IM6, רכב פנאי מרווח מהגדולים בקטגוריה. שניהם נשענים על פלטפורמה דיגיטלית מתקדמת הנשלטת באמצעות בינה מלאכותית, ומצוידים במערכות נהיגה אוטונומיות בלחיצה אחת, היגוי אחורי, מתלי אוויר אדפטיביים ומפרט בטיחות שזיכה אותם בציון המקסימלי של חמישה כוכבים במבחני Euro NCAP.
מאחורי המותג עומדות שלוש ענקיות סיניות: SAIC Motors, יצרנית הרכב הגדולה במדינה; Zhangjiang Hi-Tech; וענקית המסחר המקוון עליבאבא.
בישראל תתמקד פעילות המותג במרכז חוויה יוקרתי בהרצליה פיתוח שייפתח בקרוב, ובשלב הראשון יוצעו הרכבים גם במתחם זמני במטה לובינסקי שבראשון לציון.
לדברי אלון גולדמן, מנהל המותג בישראל: "זהו רגע מיוחד ומרגש. אנחנו בטוחים באיכות ובערכים שהמותג מביא לישראל עם טכנולוגיה, עיצוב וסטנדרט בטיחות מהגבוהים בעולם."
ואחרי המילים היפות, הגיע הזמן גם לדבר על מה שהדגמים הללו מציעים.

עיצוב יוקרתי, תא נוסעים עתידני וביצועים מרשימים
הרכבים מציעים תא נוסעים יוקרתי במיוחד, עם שני מסכים מרכזיים בגודל 26.3 אינץ' לתצוגה ו־10.25 אינץ' לתפעול, תאורת אווירה עם 256 צבעים, מושבים מאווררים ומחוממים, ובגרסת ה־IM6 גם עיסוי לנהג. מערכת שמע הכוללת עשרים רמקולים וסינון רעשים אקטיבי משלימה את חוויית הנסיעה.
מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, התרעת שטחים מתים, בלימה בזיהוי תנועה חוצה מאחור וזיהוי תמרורים חכם. במצב "לילה גשום", מצלמות וחיישנים סביבתיים מזהים תנאי ראות לקויים ומשדרגים בזמן אמת את התצוגה על המסך הראשי בעזרת אלגוריתמי בינה מלאכותית.
ביצועים, טווחים וטעינה
שני הדגמים מוצעים בשלוש גרסאות עיקריות בהספקים של 295, 408 ו־777 כוחות סוס, ובתצורות הנעה אחורית או כפולה. הגרסאות הבכירות מאיצות מאפס למאה קילומטרים בשעה בפחות משלוש וחצי שניות ומגיעות למהירות מרבית של 268 קמ"ש (אל תנסו). הטווחים נעים בין 450 ל־710 קילומטרים לפי תקן WLTP, בהתאם לדגם ולסוג הסוללה.
נקודה מעניינת, היא תקופת האחריות. כל הדגמים מגיעים עם אחריות ארוכה במיוחד של שמונה שנים או רבע מיליון קילומטרים לרכב ולסוללה, זאת בזמן שהמתחרים מציעים בין 4 ל-6 שנים לכל היותר.

מחירים בישראל
IM5 מגיע בחמש רמות גימור. רמת הכניסה RWD 75KW – החל מ־205,000 שקלים, הרמה שמעליה היא Long Range RWD 100KW – החל מ־229,000 שקלים. לאחר מכן יש את Long Range Plus RWD 100KW – החל מ־239,000 שקלים, Long Range RWD CDC 100KW – החל מ־249,000 שקלים והרמה היוקרתית עם 700 כ"ס היא Performance AWD CDC 100KW – שנמכרת החל מ־286,000 שקלים.
IM6, ה-SUV החביב על הישראלים ועל פי ההערכות יעמוד על כ-80% מהמכירות, מגיע גם הוא בחמש רמות גימור. RWD 75KW – רמת הכניסה, החל מ־215,000 שקלים. Long Range RWD 100KW – החל מ־239,000 שקלים, Long Range Plus RWD 100KW – החל מ־245,000 שקלים ו-Long Range RWD CDC 100KW – החל מ־259,000 שקלים. הרמה הגבוה ביותר, Performance AWD CDC 100KW – עומדת כבר על מחיר גבוה יותר והיא תימכר החל מ־296,000 שקלים.
הרבה מעבר למה שנראה בתמונות
כמי שנכח בהשקה, נוכל לומר ביושר כי הרכבים נראים מרשימים בהרבה מהתמונות. העיצוב, איכות החומרים והנוכחות על הכביש משדרים פרימיום לכל דבר. בלובינסקי מדגישים כי המותג לא פונה רק לחובבי חדשנות, אלא לכל מי שמוכן להשקיע מעל מאה וחמישים אלף שקלים ברכב איכותי באמת. לדבריהם, כבר כעת נרשמות התעניינויות גם מצד נהגים שבבעלותם רכבים שמחירם עולה על חצי מיליון שקלים.
במענה לשאלת "המחדש" לגבי החשש הקיים בציבור סביב הרכבים הסיניים, בעקבות החלטת צה"ל לאסוף את הרכבים המיובאים ממזרח, בלובינסקי טוענים כי המעקב והבקרה בחברות האירופיות אינם נופלים מהרמה הקיימת בסין, וייתכן שההחלטה בישראל הושפעה מלחצים אמריקניים כחלק מהעימות הכלכלי בין סין לארצות הברית. בצה"ל כמובן לא מאשרים ולא מכחישים.