החתונות הנערכות בימים אלו מאז תחילת התפשטות הקורונה לא דומות לחתונות שנערכו קודם למגיפה, הכל השתנה מאז, ושאלות הלכתיות רבות עלו על הפרק, הנידון החדש שנחשף לראשונה ב'המחדש' מסעיר בימים אלו את בני הישיבות ומדובר בהלכה למעשה הנוגעת לכלל המתחתנים בימים אלו, ומן הסתם מצב זה ישאר תקופה ארוכה מאוד.
ל'המחדש' נודע כי אחד מראשי הישיבות פסק כי העדים חייבים להוריד את המסכה תחת החופה ובכך בעצם לעבור לזמן קצר על הכללים של משרד הבריאות, הוא נימק את פסיקתו המעשית בכך שעדים עם מסיכה אי אפשר לזהות אותם ואם כן הרי זה 'עדות שאי אתה יכול להזימה' ואין זו עדות
הפסק המסעיר עשה לו כנפיים והגיע לאוזניו של ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי חיים פיינשטיין, שכתב להגאון רבי מרדכי בונים זילברברג רב שכונת שיכון ג' בבני ברק מכתב ארוך ומנומק, בין היתר כותב הגר"ח פיינשטיין כי הכלל של 'עדות שאי אתה יכול להזימה קיים רק בחושן משפט (דיני ממונות) ולא באבן העזר (הלכות קידושין וכו')
ההתכתבות ההלכתית מסעירה הן את עולם ההלכה והן את עולם הישיבות
שמעתי שיש דבר כזה מסיכה שקופה. זה יכול להיות פיתרון מעולה.
להכין פופקורן…חחחחח
נו באמת זאת לא שאלה בכלל. ניתן להתרחק ולראות בבירור את העדים בגודל טבעי ללא מסכות במשך שניה אחת. והכל ממשיך עם המסכה .
לא זכיתי להבין מה הבעיה. העדים בחופה לא מעידים שום דבר הם בסך הכל רואים את המאורע ומכח זה הם יכולים אח" כ להעיד בביה"ד. דבר זה נצרך לקיום הקידושין.
אבל בשלב זה אין מה להזים הם עוד לא אמרו כלום..
. מה שכן נכון הוא שאם עדים יעידו בבית הדין אז הם יצטרכו להוריד את המסכה..
צריך שתהיה האפשרות להזים בעתיד ואם לא מזהים אותם אי אפשר להזים בעתיד ממילא כבר עכשיו אין זו עדות.
אפשר לזהות אותם ברגע שהם יעידו בבית דין
אני חושב שזה מה שהתכון ר' חיים פינשטין בסעיף ב במכתבו וגם לי נראה שזה עיקר הטעם וכמו שכתבת.
אפשר אולי לטעון דעדים לקיומא נוהג רק בממנות משא"כ וקידושין הענין שיראו עכשיו
יכולים העדים לחבוש מסיכה שקופה ובזה ייפתר העניין ההילכתי…..