על פי תוצאות החקירות האפידמיולוגיות המעודכנות שפורסמו הערב (ראשון) באתר משרד הבריאות, לראשונה מאז חזרת רכבת ישראל לפעילות התגלה כי באחת הרכבות נסע חולה קורונה מאומת. לפי הנתונים, הוא עלה על רכבת בבאר שבע ביום שני שעבר, 22 ביוני, בשעה 15:30, והגיע לשדרות בשעה 16:30.
ביום שני שעבר חזרה הרכבת לפעילות לאחר כמעט שלושה חודשים, ומספר הנוסעים שפקדו אותה היה נמוך משמעותית מהתחזיות. החזרה לפעילות עברה כמעט ללא תקלות חריגות, אך היו כאלו שחששו מהבירוקרטיה ומאופן רכישת הכרטיסים.
תחנות רכבת השלום בתל אביב וחוף הכרמל בחיפה היו מעט מאוד נוסעים בבוקר חזרת הרכבת. אחת הסיבות היא החלטת צה"ל לאסור בינתיים על חיילים לנסוע ברכבות, ובחוף הכרמל הם הוזהרו על ידי מאבטחים לא להיכנס לתחנה.
באותה תחנה בחיפה התלוננו נוסעים כי התבקשו להמתין בחוץ מכיוון שהגיעו מוקדם מכדי לעלות לרכבת שאליה נרשמו. הנוסעים התבקשו להמתין לאחר שהגיעה כחצי שעה לפני הנסיעה: "אחי הזמין לי את האישור וזה לקח בדיוק חמש דקות. אני לא חוששת, אי אפשר לשבת ולחכות בבית, צריך להמשיך לחיות. האמת שציפיתי לתורים יותר ארוכים, כנראה שיש אנשים שעדיין חוששים". אמרה נוסעת מירושלים
על-פי ההנחיות לפתיחתה, יכולה כל רכבת להסיע 500 נוסעים בלבד, במקום בין 800 ל-1,000 בשגרה. הנוסעים מחויבים לעטות מסכה לאורך כל הנסיעה, כולל בזמן שיחות טלפון, וחל עליהם איסור לאכול ולשתות במהלך הנסיעה. בנוסף, הנוסעים שיבקשו לעלות לרכבת נדרשים להזמין שוברי נסיעה מראש באתר הרכבת או במוקד.
ברור שזה יקרה לא הבנתי למה הם ציפו
ניתן לבצע הטענות לכרטיסיות באמצעות רב קו אונליין, דרך אפליקציה או אתר
ובאוטובוסים…לא רק ביום הראשון נסע חולה..כמעט כל יום!!!!
לפחות,ברכבת יש יותר מרווח ושומרים על 2 מטר,ופקחים מסתובבים ומעירים למי שבלי מסכה…מניסיון בתור אחת,שיום יום ברכבת.