שרת התחבורה מירי רגב מקדמת רפורמה חדשה-ישנה בענף הרכב: מחירון רכב לאומי שיתבסס על דיווחי הנהגים לגבי המחיר שבו מכרו את מכוניתם המשומשת.
רגב תגיש, כך על פי פרסום ב'כלכליסט' תיקון חקיקה שיחייב את אזרחי ישראל בזמן העברת הבעלות בדואר או באינטרנט, לדווח על מחיר המכירה של הרכב, ולהעמיד את מאגר המידע באתר אינטרנט נגיש וחינמי לציבור הרחב, שיתחרה במחירוני הרכב של לוי יצחק ויד2. ישראל כץ העלה יוזמה כזאת לפני עשור כאשר שימש כשר התחבורה, אך היא נפלה בשל קשיים טכניים, ובשל ההערכה כי בהיעדר סנקציה פלילית כמו המוטלת על מי שמסתירים מהמדינה את המחיר שבו נמכרה דירתם, לא תקבל המדינה דיווחי אמת מהנהגים.
על פי הצעת השרה רגב, במעמד מכירת הרכב והעברת הבעלות ברשות הדואר או באתר האינטרנט, ידווחו האזרחים גם על מחיר המכירה של הרכב. הנתונים יוזרמו על ידי רשות הדואר לאתר אינטרנט ייעודי שיעמוד באופן נגיש וחינמי לכל אזרח, ויאפשר עיון בכלל עסקאות הרכב המבוצעות בשוק, לפי מודל הרכב, שנת ייצור, תת הדגם וזהות הבעלים הקודמים. לפי משרד התחבורה, "מאגר נתונים זה ייצור וודאות מוחלטת בעסקאות היד שנייה, ויאפשר לרוכשי רכבים יכולת מיקוח גדולה מול מגרשי הטרייד אין, סוחרי שוק הרכבים המשומשים ויאפשר יצירת תחרות בשוק מחירוני הרכב".
רגב אמרה הערב כי "מי מאיתנו לא קנה רכב יד שנייה ונתקל בשאלה כמה באמת שווה הרכב? הגיע הזמן שיהיה לציבור הישראלי כלי נוסף, מחירון מד רכב אמיתי – מחירון ההמונים, כזה שיאפשר להם לקנות רכב משומש במחיר ריאלי ובשוויו האמיתי בלי מניפולציות, בלי שטיקים. בכך נחסוך לאזרחים את עוגמת הנפש וכמובן לחסוך לציבור אלפי שקלים בעסקאות שאינן משקפות את השווי הריאלי של הרכב".
הלואי שחוק זה יעבור
יפה מאוד הצעה נכונה
צריך לטפל גם בנושא מימון הרכב שלא פעם לוקחים ריביות כמט בשוק האפור. מימון ישיר ודומיהם… לוחים עמלה של עשרות אחוזים מהחזר תשלומי הרכב. זה לבד שווה כתבה נפרדת.
ואולי להוריד חלק מהמיסים היקרים והמופרזים, בכל הנוגע לאגרות הרכב הרשיונות הדלק ומעמ על ייבוא?
לקנות ולהחזיק רכב בישראל עלותו גבוהה מאוד ביחס לארצות אירופה או אמריקה. למה???
איזה שטויות
שיפעלו להוריד את המיסים על רכבים חדשים יהיה יותר יעיל