שר החינוך יואב גלנט כינס הבוקר (רביעי) את פורום ההנהלה הבכיר במשרד החינוך לדיון מיוחד, במהלכו אישר את עקרונות דו"ח הביניים של צוות "אחד בספטמבר", והנחה את מנהלי המחוזות וראשי האגפים להיערך לתרחיש של פתיחת שנת הלימודים הקרובה (תשפ"א) בצל המשך התפרצות נגיף הקורונה ורמת תחלואה גבוהה.
השר גלנט אישר שלושה מתווים עקרוניים להפעלת מערכת החינוך בצל הנגיף, בהתאם לתרחישי תחלואה אפשריים. יישום המתווה עשוי להשתנות בין יישוב ליישוב, בהתאם למצב התחלואה המקומי. התוכנית תתואם עם גורמי השלטון המקומי, ארגוני המורים ומשרדי הממשלה השונים.
מתווה א'
1. בחטיבות הבינים ובתיכונים תשולב למידה רגילה יחד עם למידה דיגיטלית מרחוק.
2. תלמידי בתי הספר היסודיים וילדי הגנים ילמדו במסגרות הקיימות עם אמצעי מיגון משופרים.
* משרד החינוך יפעל להצטיידות ולהתקנה של תשתיות דיגיטליות, אמצעי קצה ואמצעי מיגון משופרים במשאבים שיוקצו לנושא.
מתווה ב'
1. תלמידי כיתות ה׳-י״ב ילמדו מרחוק.
2. תלמידי כיתות א'-ד' יחולקו לקבוצות קטנות ומרווחות בבתי הספר היסודיים, כולל בתוך מרחבי הלימוד של תלמידי ה׳-ו׳. יבוצע תגבור של צוות ההוראה בהתאם.
3. ילדי הגנים ילמדו במסגרות הקיימות עם אמצעי מיגון משופרים.
מתווה ג'
1. תלמידי כיתות ה׳-י״ב ילמדו מרחוק.
2. תלמידי כיתות א'-ד' יחולקו לקבוצות קטנות ומרווחות בבתי הספר היסודיים, כולל בתוך מרחבי הלימוד של תלמידי ה׳-ו׳. יבוצע תגבור של צוות ההוראה בהתאם.
3. כל כיתה בגני הילדים תחולק לשתי קבוצות. משרד החינוך והרשויות המקומיות יכשירו את כיתות הלימוד הפנויות בחטיבות הביניים ובתיכונים – ואלה ישמשו כמרחבי לימוד נוספים עבור ילדי הגן. יבוצע תגבור של הגננות והסייעות בהתאם.
בתוך כך, הנחה שר החינוך את מנהלי המחוזות להיערך בשיתוף פעולה עם ראשי הערים, המועצות האזוריות והשלטון המקומי ליישום התוכנית ולהפעלתה בכפוף להערכת מצב.
שר החינוך יואב גלנט: "קיום שגרת הלימודים יאפשר הקניית מיומנויות יסוד לתלמידים הצעירים – בדגש על שפה ומתמטיקה – ויאפשר את המשך פעילות המשק בישראל. אני מקווה כי נצליח לבלום את התפשטות הנגיף, אך אנו חייבים להיערך לתרחיש מחמיר שבו נידרש להפעיל את מערכת החינוך בצל התפרצות מתמשכת".
איך זה מתפרש בנוגע לחרדים?