חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבי אילסון ל'המחדש מיוזיק': "חתונות, זה החמצן שלי"


הזמר אבי אילסון בראיון מיוחד לאתר המחדש על המוזיקה, ההופעות, הקליפים המושקעים ועוד>>>

הוא אחד מזמרי החתונות המצליחים ביותר בשוק, מופיע מידי ערב בחתונות אירועים ובבמות הגדולות ברחבי העולם, הספיק להוציא 5 סינגלים לרדיו כשל- 4 מתוכם הוא צירף גם קליפים מושקעים שאת התסריט שלהם הוא כתב בעצמו, בקרוב הוא יוצא באלבום בכורה, וכעת הוא מגיע אלינו לראיון מיוחד ובלעדי לרגל צאת הסינגל קליפ החדש שלו "תן לי אור" ששבר את הרשת.

מאיפה מגיעה האהבה שלך למוזיקה?

האמת היא שהחיבור למוזיקה אצלי התחיל מגיל מאד קטן , אני זוכר שכשהייתי בגיל 8-9 אבא שלי קנה לי קלידים ומשם זה התחיל ולא נגמר עד היום, כל המשפחה שלי מוזיקלית, וכל אחד מנגן על כלי אחר, אז זה היה טבעי בשבילי, אבל משם זה הלך והתפתח במשך השנים ליותר מקצועי .

מתי אתה מבין שאתה הולך להתמקצע במוזיקה?

כבר בישיבה קטנה, בכל מסיבות הפורים, חנוכה, סוכות וכו' הייתי זה שמנגן ושר, וגם בכל הזדמנות באירועי משפחה וחברים היו מעלים אותי לבמה, ובישיבה הגדולה בשלב מסויים הרגשתי שזה גדול עלי לשמור את זה על אש קטנה, הרגשתי שזה בוער בי להוציא את זה ממני –הלאה . למדתי בישיבת תורת זאב – "סולוויצ'יק" , וכשעברתי לישיבת מיר בירושלים,  התחלתי להתקדם בצורה מעשית יותר לאירועים יותר גדולים.

אבי אילסון ל'המחדש מיוזיק': "חתונות, זה החמצן שלי"
מנגן באולפן

על איזו מוזיקה גדלת?

כילד כמובן גדלתי על מוזיקה החסידית המופלאה – כמו כולנו, והאמת שגם פיוטים ושירה אנדולסית היה בבית וגם את זה נשמתי, ואני חושב שזה תרם לי המון להמשך.
כשהתבגרתי הרפרטואר המוזיקלי שלי התרחב וגדל לעוד סגנונות מוזיקה, כמו בלוז, ג'אז, ופאנקי, אלו סגנונות המוזיקה שהכי עיצבו את הסטייל המוזיקלי שלי, אני נושם וחי את הסטייל הזה. וכמובן שזה שילוב של הילדות עם ההתבגרות, שבסופו של דבר יוצרות את הפס קול שלי כיום.

בהתחלה היית קלידן ובשלב מסוים עברת לקדמת הבמה, מדוע אתה עוזב את הקלידים לגמרי ולא ממשיך לנגן ובמקביל לשיר.

זו שאלה מעניינת במיוחד, בהתחלה לא שרתי ולא חשבתי על הכיון הזה בצורה המקצועית, יותר רציתי לנגן באירועים ולהקים תזמורת, זה היה "החלום", אבל בשלב מסויים כשהייתי במיר, הכיר אותי המפיק שלום ווגשל ומוישי רוט מתזמורת המנגנים, נהיינו חברים טובים, ומוישי היה לוקח אותי להשתתף במקהלות אולפניות לכל מיני הפקות, והוא זה שדחף אותי  להתמקצע בתחום, הוא נתן לי להבין שזה משהו שני חייב להתקדם איתו גם בפן הוואקלי שלי, והמפיק שלום וגשל חברי, שלח אותי למורה הראשון שלי לפיתוח קול – דני הנדריקסון שאצלו למדתי את השנתיים הראשונות של הפיתוח קול.

ובעצם למה לא ניגנתי ושרתי ביחד, כי זה לא משהו שתכננתי, אלא זה פשוט קרה עם הזמן מעצמו, כיום אני מודה לה' שלא הלכתי לכיוון של לנגן ולשיר יחד, כי אני מרגיש שזה היה חוסם לי את האופציה לגדול כזמר, לנגן ולשיר, זהו משהו שבמיוחד בדור של היום, מכניס אותך למסגרת שממנה קשה לפרוץ כזמר גדול, אלא תמיד זה ישאר במסגרת חתונות ולא מופעים גדולים.

אבי אילסון ל'המחדש מיוזיק': "חתונות, זה החמצן שלי"
בחתונה

באיזה שלב אתה לוקח את המוזיקה צעד קדימה ומחליט להוציא סינגל?

היתה לי מחשבה לאורך השנים שאין לי סיבה להוציא סינגל ישר אחרי שאני מתחיל לשיר, אלא לקחת כמה שנים של בניית ההיכרות שלי עם הקהל מתוך השטח של האירועים, שזה בעיניי כלי קיבול יותר מוצלח לשירים של זמר, ובאמת לקחתי 7 שנים! מאז שהתחלתי לשיר עד שהוצאתי את הסינגל הראשון – "חתן וגם כלה" שברוך ה', חווה הצלחה ענקית ומסחררת ופתח מושג חדש בעולם החתונות – ריקוד מיוחד בעזרת נשים שהכינו לכלה ובמשך 3 שנים מאז שהשיר יצא הוא לא מפסיק להתנגן כמעט בכל חתונה ב"ה, זה מדהים בשבילי לקבל אלפי! סרטונים ב-3 השנים הללו מכל סוגי החתונות ובכל העולם, החל מחתונות של חסידויות, ועד לחתונות של דתיים לייט, זה מדהים לראות איך שיר אחד תפס את הלב של כל הגוונים של עם ישראל, מי שמכיר אותי יודע שהשם שלי לדבר הזה זהו "סרטוני הנחת היומי" כל יום לקבל כאלו סרטונים מכל החתונות – זה נחת יומי.

כשאתה מתחיל להוציא סינגלים אתה באמת רואה ביקוש יותר גדול בציבור לאירועים?

אני נורא האמנתי בלבנות את ההצלחה של השירים רק אחרי שהקהל כבר מכיר אותי מהחתונות והאירועים, וברוך ה' השיטה הוכיחה את עצמה, אני בכללי לא חושב שזה נכון, ולא מתחבר לטרנד שזמרים בקושי התחילו לשיר ועוד מנסים להבין איך עושים את זה נכון ואיך זה עובד, וכבר מוציאים שירים, אני לא חושב שזאת הנוסחה הנכונה, יש מושג של היכרות ממבט ראשון, וזה משהו שתמיד תזכור בתת מודע את הזכרון הראשון שלך מאמן. ולהוציא שירים כשהקהל שלך לא קיים בפני עצמו, זה כמעט בלתי אפשרי להרים את השירים למקום של הצלחה גדולה, גם מבחינה תקציבית, כשאתה מוציא סינגל אחרי שאתה כבר אומן עובד ומרוויח אתה יכול להרשות לעצמך להביא "פצצה", ולא להסתפק במשהו פושר, ואצלי התעקשתי עם ההפקה שלי, להוציא את הסינגל הראשון , עם קליפ חדשני מסוגו, להביא משהו שלא היה, ובאמת חתן וגם כלה יצא עם קליפ מרהיב – עם התסריט של המטוס, שדה התעופה, נגנים, רכבים, נופים ובעיקר תסריט טוב ומושקע, שבעיני תרם מאוד להצלחת השיר. לכן התשובה לשאלה האם היה ביקוש יותר גדול לאחר הסינגלים  – התשובה היא שלא בהכרח, אלא שזה גרם ליותר הערכה מקצועית מהקהל אליי, וזה פתח לי עוד קהלים בעיקר בחו"ל.

אבי אילסון ל'המחדש מיוזיק': "חתונות, זה החמצן שלי"
בהופעה

בסופו של יום מה השאיפה, זמר חתונות או להופיע בעולם?

גם וגם. על חתונות אני בחיים לא יוותר  – זה חמצן בשבילי. ולהופיע בעולם זה גם דבר מדהים בפניי עצמו, זה תחושת שליחות, להביא תרבות יהודית ליהודים בעולם. וזה נורא מרגש.

כמעט כל השירים שהוצאת לוו בקליפ מושקע, כמה זה נצרך בשוק כדי להצליח?

אז באמת כל השירים שהוצאתי יצאו עם קליפ , למעט שיר אחד – "אשריך". בעייני זה מאד נצרך וזה הכי 2020, כיום אנשים מכל הגוונים של היהדות רוצים את זה מחפשים את זה ומעריכים את זה.
מעבר לכך כל הקליפים לי זה תסריטים שאני בעצמי יוצר, מזה תבינו שאני אוהב את עולם הקליפים ברמה האישית, זה סיפוק מטורף לראות איך דברים מתממשים, אתה יושב וכותב תסריט על דף, ובסופו של תהליך אתה רואה את היצירה שלך על המסך, זה מדהים.

ספר לי על השיר והקליפ החדש.

הסינגל קליפ החדש "תן לי אור", זהו לחן מדהים של אלחנן אלחדד, בעיבוד משגע של קליין & ברי, שיר שמצד אחד נורא עדכני ואלקטרוני –  2020, מהצד השני מלא בתוכן ובמסר שזהו דבר שמאוד חשוב, להוציא שירים עם מסר ולא רק קצב, יש משפט שאני תמיד אומר "החכמה בלהיטי פופ, זה לא רק שהשיר יקפיץ לך את הגוף ע"י הביט והמקצב האלקטרוני, אלא גם יזיז לך את מיתרי הלב" וזה אפשרי גם באלקטרוני. ויש לי תחושה שזה סוד הצלחה של  הרבה שירים וזה גם חלק מההצלחה של הסינגל הקודם #שיבוא. כמובן הסינגל הזה בא במעטפת של קליפ מושקע ומיוחד – אבל אני לא ארחיב ואספר עליו – פשוט תצפו בו.

לא מיצינו כבר את התחום של רכבים מעניינים סטיקרים והנלווה?

תראה, במגזר שלנו שיש הרבה מגבלות והרבה מחשבה על התוכן, אז מצג אחד אני רוצה שהקליפים שלי יתאימו לכל סוגי הקהל – שכולם ירגישו בנוח לצפות בו ולהנות, ומהצד השני תסריט של קליפ חייב להיות בנוי על צבעוניות ואווירה שונה, שהעין הממוצעת לא רגילה לראות ביומיום, ולכן במסגרת המגבלות אני מנסה להביא את הצבעוניות ע"י כל האלמנטים כמו רכבים מעניינים , וכל מיני אלמנטים צבעוניים ומיוחדים. אני יכול לומר לך שהייתה סצנה בקליפ שהבמאי רצה שנצלם אותה כשאני מחזיק סמארטפון ביד, ונמנעתי מזה כי זה היה אפשרי מבחינת התסריט, אבל רציתי שכולם ירגישו בנוח לצפות בקליפ. מעבר לזה שכל הגימיקים האלו כמו הסטיקרים בשיבוא, והסוכריות הממותגות, הפאזלים והאוזניות הממותגות זה כ"כ תפס בציבור, שאפילו אותי זה הפתיע, ואני כ"כ שמח על כך .

על איזה קליפ השקעת את המאמץ הכי גדול?

חד משמעית – "זמן חופה.
הטסנו צוות של 20 איש פעמיים בחורף, זה הפקה בסדר גודל של פעם בחיים. צפו בקליפ ותעקבו באדיקות אחרי כל הפרטים הקטנים לאורך הקליפ – תוכלו להרגיש את גודל ההשקעה.

אבי אילסון ל'המחדש מיוזיק': "חתונות, זה החמצן שלי"
בצילומים לזמן חופה
video
play-rounded-fill

לפי איך שאתה רואה את המדיה היום, עוד 5 שנים יהיה אופציה להוציא שיר מקפיץ שהוא לא אלקטרוני?

חושב שכן, יש הבדל בין סינגל לרדיו לשירים בתוך אלבום. באמת רדיו זה יותר אלקטרוני, אבל אלבום חייב שיהיו בו שירים ממגוון סגנונות מוזיקליים, להערכתי גם בעוד 10 או 20 שנה.

מתי יצא דיסק?

תכננו להוציא כבר בחורף, אבל אז הגיעה הקורונה… ימים יגידו!

בוא נדבר קצת על עולם החתונות, עם איזה הרכב אתה הכי אוהב להופיע?

כולם אהובים ! אבל האמת היא שזה משתנה בסגנונות החתונה .

מקודם

אבי אילסון ל'המחדש מיוזיק': "חתונות, זה החמצן שלי"

קבלו את הטיפים איך לעבור את התקופה לפני החתונה בבריאות ושמחה

מקודם

אבי אילסון ל'המחדש מיוזיק': "חתונות, זה החמצן שלי"

הגיע הזמן שלך להצליח בלי עזרה של אף אחד!

מקודם

אבי אילסון ל'המחדש מיוזיק': "חתונות, זה החמצן שלי"

המהפכה של מרכז ההכשרות: "הוא מנהל חשבונות בכיר, בלי להתפשר על החינוך"

מקודם

אבי אילסון ל'המחדש מיוזיק': "חתונות, זה החמצן שלי"

"עכשיו זה הזמן שלך להתחדש ברכב משפחתי בריבית קבועה של 3%!"

מה אתה אוהב יותר באירועים, תזמורת חיה או קלידן?

חד משמעית אין תחליף להרכב מורחב וטוב, קלידן זה מעולה, אבל לא כמו תזמורת .

אבי אילסון ל'המחדש מיוזיק': "חתונות, זה החמצן שלי"
בצילומים לתן לי אור

 לא קשה יום יום לעמוד על הבמה כמה שעות?

זה קשה אולי מבחינה פיזית, לא מבחינה מנטלית, זה אולי ישמע קלישאה אבל זה האמת שלי – זה מחייה אותי כפשוטו.

קרה לך אירוע שלא תשכח?

האמת שיש הרבה סיפורים וקשה לבחור משהו אחד, אבל כן יכול לומר שבעיקר בחו"ל יש סיטואציות שמתעורר אצלי ההבנה כמה המקצוע שלי הוא בלתי נשכח, קרה לי שישבתי בשדה התעופה במדריד, ולפתע ניגש אלי אדם וככה מגשש אם אני זה אבי אילסון, הוא מספר לי שהוא בכלל גר במקסיקו והילדים שלו כל היום יושבים ורואים את הקליפים שלי, הצטלמנו ביחד ואני מאוד התרגשתי מזה, לראות איך באיזה שדה תעופה כלשהו בעולם מתחברת הנקודה היהודית סביב השירים שלי, מרגש!

 מה השאיפה לעתיד?

להמשיך בסייעתא דשמייא, להצליח ולנסות להשפיע טוב.

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

38

5

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
90 תגובות
ישן ביותר
חדש ביותר הצבעות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
אחד
3 שנים לפני

אבי הענננננקקקק רק!!!! 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍

המשגיח
עונה ל  אחד
3 שנים לפני

אלוףףף!!!!

הודיה כהן
עונה ל  המשגיח
3 שנים לפני

מלךךךך

מייקל
3 שנים לפני

איזה חמוד הוא!!!!! כל הכבוד לו שלא הצטלם עם סמארטפון בנאדם חכם!!! אחלה זמר אני אוהב אותו!!!!!!

נועה
עונה ל  מייקל
3 שנים לפני

מה ההבדל אם זה ביד או בכיס?

מייקל
עונה ל  נועה
3 שנים לפני

עדיף שיהיה בכיס ולא להראות את זה בפומבי לעיני כל במיוחד שיש בחורי ישיבות שממש מעריצים את הזמרים הללו ולכי תדעי אם זה יכול להשפיע עליהם חלילה….

נועה
עונה ל  מייקל
3 שנים לפני

לא משכנע,
אני חושבת שהיום הבחורי ישיבות ממש לא אטומים לעניין הזה, ויודעים בברור שלרובם יש סמארטפון גם אם הם לא מראים אותו
חוץ מ 1.. 2..3..4.. ואל תגיד לי לא.
נכון או לא 🤨

מייקל
עונה ל  נועה
3 שנים לפני

"אין אפוטרופוס לעריות" וכן גם זה לצערינו דבר שהפיל הרבה חללים ולא קצת גם מבחורי הישיבות…( אני אומר את זה בתור בחור ישיבה לשעבר אז ראיתי כל מיני סגנונות…)

נועה
עונה ל  מייקל
3 שנים לפני

כל אחד והדרך שלו רק אומרת שלא צריכים להתכחש למציאות, היום צריכים להיות מודעים לדברים האלה
אבל למה לעשות לי 👎
😥😥

חיים
עונה ל  נועה
3 שנים לפני

כי כשזה ביד מתעצבנים הטוקבקיסטים

מישי
עונה ל  חיים
3 שנים לפני

בוללללללללללללל

מישי
עונה ל  נועה
3 שנים לפני

זה הבדל כי יש כל מיני כאלה שרק עם הטלפון יעני בסתלבט כאילו כבשו ת'עולם בזה שקנו סמארטפון מכירה כאלה??(יש המון) והוא אחר יש לו סמאטפון והוא לא עושה מיזה ענין הבנת?זה הפואנטה

מישי
עונה ל  מייקל
3 שנים לפני

הוא בנאדם שמכבד ת'צמו לכן

אנדי
3 שנים לפני

אין מה לומר, באמת זמר מוצלח משכמו ומעלה, שימשיך כך!

איו דברים
3 שנים לפני

יפה מאוד

❤ראנג רובר❤
3 שנים לפני

אבי אילסון תותח עלללל

אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
90
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

Hide picture