צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים הפקיד להתנגדויות בוועדה המקומית של עיריית ירושלים, בראשות סגן ומ"מ ראש העיר, מר אליעזר ראוכברגר את התכנית להקמת השלוחה המערבית של הקו הזהוב של הרכבת הקלה ואת התכנית להקמת "דפו מלחה".
הקו הזהוב המערבי, שאורכו 1.5 ק"מ על תוואי רחובות יצחק רבין ואליעזר קפלן, מהווה כשלוחה לקווים הירוק והאדום ברשת ה- JNET (הנבנית בימים אלה), שלוחה אשר תשרת תיירות, קריית הממשלה, מוזיאונים ומבנים ציבוריים במתחם הרחובות קפלן/רבין/רופין.
המקטע המערבי יכלול ארבע תחנות להעלאת והורדת נוסעים: הראשונה, בצמוד לבניין הביטוח הלאומי בשדרת שז"ר, תחנה שתקשר בין הנוסעים בקו הירוק של רשת ה- JNET. התחנה השנייה תמוקם בסמוך לבית המשפט העליון, מיקום התחנה השלישית יהיה בסמוך למשכן הכנסת והתחנה הרביעית תמוקם כתחנת קצה במוזיאון ישראל. במקום זה יוקם חניון תת קרקעי לאוטובוסים ולרכבים פרטיים ומעל לחניון תוקם כיכר עירונית במרחב ציבורי רחב היקף אשר תהווה נקודת מפגש עבור כל מוסדות התרבות שסביבה ופלטפורמה לקיום אירועי תרבות ברמה הלאומית.
תכנית נוספת שהוגשה היום לוועדה המקומית של עיריית ירושלים הנה התכנית להקמת הדפו- מתחם לתפעול, אחזקה ואחסנה מסילתי עבור הקו הכחול . הדפו העתיד להיבנות ימוקם בצמוד לתחנת רכבת ישראל במלחה, ישתרע על שטח של 73 דונם ויכלול שטחי אחסנה לרכבות, שטחים תפעוליים, מבני משרדים וגג עם שטחים ירוקים. הדפו יכלול שני מפלסים ומיועד לאחסנה, טיפול ואחזקה של 102 קרונות (51 רכבות הבנויות מ 2 קרונות).
כאמור, הקו הכחול יתחיל בשכונת רמות, ימשיך אל שדרות גולדה מאיר והר חוצבים, ייכנס למנהרה ברחובות שמואל הנביא, יחזקאל ושטראוס, יחצה את רחוב יפו אל רחוב המלך ג'ורג', רחוב קרן היסוד, ימשיך אל דרך חברון-תיאטרון החאן ויסתיים בשכונת גילה. שלוחה נוספת של הקו תצא ממלחה דרך קריית הספורט והתרבות, שכונת הקטמונים ועמק רפאים במושבה הגרמנית, שם תתאחד עם הקו הכחול עד שכונת רמות.