עם כניסת הסגר לתוקף נסגרו כל סניפי הרישוי ברחבי הארץ לקבלת קהל. נהגים שהזמינו מראש תור לקבלת שירות בסניפי משרד הרישוי, מקבלים את השירות בטלפון באמצעות שיחה יזומה של פקידת הרישוי, במועד ובזמן שקבעו.
ניתן להזמין תור טלפוני מראש, באמצעות אפליקציית זימון התורים MY VISIT (הפתוחה במכשירים המוגנים), באתר משרד התחבורה או במוקד הטלפוני, ולהירשם לשיחה טלפונית עם נציג משרד הרישוי. השיחה תתבצע לאחר זיהוי מהיר של הפונה. בין השירותים שניתן יהיה לקבל: חידוש רישיון רכב, מידע בנוגע לקורסי חובה, צווי ירושה, הפקדת כלי רכב, הפקדת רישיון נהיגה בגין פסילה, מידע אודות רישיון, העברת בעלות במקרים חריגים ומגוון פעולות נוספות.
יצוין כי משרד התחבורה מעמיד מגוון רחב של אמצעים מקוונים לכל מי שנדרש לבצע פעולות רישוי דחופות, גם ללא צורך בהגעה למשרדי הרישוי. כיום ניתן לבצע את מרבית פעולות הרישוי, באתר האינטרנט של משרד התחבורה, בעמדות השירות האוטומטיות (רשיומט), בסניפי דואר ישראל, ובמוקד בטלפוני *5678. הנפקת רישיונות נהיגה קבועים (מפלסטיק), לאחר תשלום האגרה, ממשיכה כסדרה.
בעקבות ההנחיות על הסגר, לא מתקיימים קורסי נהיגה, מהיום ועד ליום ראשון, 18 באוקטובר. לאור זאת, חתמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, על תקנה הדוחה את התליית הרישיונות של נהגים המחויבים בקורסי נהיגה, עד ל-1 במרס 2021. לפיכך, נהגים שחויבו בביצוע קורסי חובה, מה-16 במרס ועד לסוף 2020, ולא יכלו לבצע את הקורסים בשל המגבלות, יוכלו להמשיך ולנהוג עד לחודש מרס 2021.
כמו כן, מהיום ועד ל-18 באוקטובר, לא יתקיימו מבחני נהיגה עיוניים ומעשיים. תלמידי הנהיגה שבחינתם בוטלה יקבלו בשעות הקרובות הודעת SMS אודות הביטול. עם סיום הסגר יזומנו התלמידים למועד חלופי למבחן המעשי. כמו כן, החל מהיום ובמהלך כל הסגר, לא יתקיימו שיעורי נהיגה ולא יתקיימו מבדקי מיון והתאמה לנהגים מקצועיים.
מכוני הרישוי והמוסכים ימשיכו לתת מענה לבעלי כלי רכב והעסקים, בכפוף לתקנות ולהנחיות משרד הבריאות. רשות הרישוי תמשיך לבצע בחינות מעשיות לטרקטורים, מכונה ניידת, מלגזות, אמבולנסים, רכבי ביטחון, משאיות ואוטובוסים. זאת, כדי לאפשר רציפות תפקודית וחוסן ראוי לענפי החקלאות, התעשייה, שירותי החרום ותשתיות הכרחיות.
אגף פיקוח ובקרת רכב יפקח על חברות הובלה ואוטובוסים בחברות פרטיות ובתחבורה הציבורית, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות והתו הסגול. השירות בתחום המטענים יינתן באמצעות מענה במיילים בלבד. תחום יבוא כלי רכב ומוצרי תעבורה, הוראות רישום, אישור אב-טיפוס, טיפול בקריאות חוזרות (ריקול) ופניות כלליות לאגף הרכב, ימשיכו להתנהל כרגיל, באמצעים המקוונים.