בשונה מכל שנה שכל אמן וחזן מתייצב לו אי שם לפני העמוד בארץ או בחו"ל מכין את גרונו לתפילות כל נדרי וכל שאיפתו היא שתפילתו תעלה לרצון לפני אדון כל, השנה היה משהו מיוחד מאד ואני משער שיסכימו איתי חברי האמנים שרצון השם היה לשים אותנו כל אחד במקומו, מי אצל הרבי, מי בביתו במרחק של 1000 מטר, מי בבית הכנסת הסמוך, ומי בבית הוריו המבוגרים לסייע למניין המקומי.
והפעם, הרגשנו התרוממות עילאית מאין כמותה, שהשם אומר לך… שב, תנוח, אל תרא ואל תחת, תתפלל אלי בצורה ישירה, בלי משרה ובלי פיתוח קול מיוחד ובלי לחץ מה תשיר על יעלה תחנונינו ומה על ונתנה תוקף, הכל יצא מעומק הלב הישר אל האבא היושב בשמים, אז תודה לך ה' על הזכות הבלתי רגילה שנפלה בחלקינו בשנה זו.
ועכשיו למוזיקה ולסוכות. בהיותי ילד קט זוכר אני את הטישים בבעלזא שהיו שרים את היצירה אלו אושפיזין של הרב ברייער, וזה מהדהד לי בראש כבר ממוצאי יום כיפור, אין דומה חג סוכות ללא אילו אושפיזין ולחג סוכות עם יצירה מופלאה זו.
ועוד יתרה מזאת אני זוכר שהיינו מידי פעם הולכים לסדיגורא, ושם נחשפתי לראשונה ליצירה ענקית ומעמיקה מאד עם המון עוצמה ורגש עז של פני' חזן על אילו אושפיזין, שאין לתאר אותה במילים, ומשם שאבתי את ההשראה כדי לגשת לעמוד ולהתפלל ביום הראשון את השחרית, וזכיתי להשתמש עם הרבה קטעים בתפילה של יצירות אלו.
בכלל מי שגדל בבעלזא אז סוכות וכל החגים היו רווי שירה וכיסופים, חדשים גם ישנים. כמובן לא מוותרים על ניגון הנענועים הידוע שכל מי ששומע זאת רעד ונענוע עובר בגופו מרב התרגשות וערגה לבורא עולם.
אז לסיכום העולם השתנה המוזיקה גם כן.
ויתירה מזאת האמנים אנחנו עצמנו גם השתנינו בזה שאנחנו שרים עכשיו באמת מעומק לב ביננו לבין עצמינו ומי מאזין לנו…
רק בורא עולם בעצמו וכך בעזרת השם נזכה לחזרה בתשובה שלמה ולשיר בבית המקדש שיבנה במהרה בימינו אמן. א גוט יום טוב, דודי
שניה אחרי שזה התפרסם זה כבר היה בנצפים ביותר
לפלא הדבר😈
כנראה שילם הרבה😏
משיח משיח ואו
נאוו
אני לא מצליח לפתוח את המגזין