דברי כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא במעמד ה"שטייעדיגע תורה" במוצאי שמח"ת ככתבם וכלשונם:
כמנהגם של אדמו"רי בית בעלזא זי"ע במוצאי שמחת תורה – עת נפרדו מקהל עדתם אשר הסתופף בצילם הקדוש בימים הנוראים, לחזק ולעודד את קהל החסידים בדברים הצריכים חיזוק והתעוררות, ייחד כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א מבעלזא דברים אחדים במעמד ה"שטייעדיגע תורה" בענייני השעה והזמן, כאשר עיקרי הדברים נועדו לחיזוק לימוד התורה ושאר דברים הצריכים חיזוק בפגעי הזמן.
כ"ק האדמו"ר שליט"א פתח כמנהגו בדברות קדשם של רבותיו כ"ק מרן אדמו"ר מהרי"ד וכ"ק מרן אדמו"ר מהר"א זי"ע, אודות השפעת הקדושה של הימים הנוראים ומועדי הקודש על כל ימות השנה, ודברי הרה"ק בעל ה'עטרת צבי' מזידיטשויב זי"ע שלילות החורף יש בהם קדושת חול המועד, וכאשר עושים לילות אלו כראוי בתורה ויראת שמים, ניתן לחוש בקדושת הימים הנוראים במהלך כל החורף.
והוסיף ואמר: 'בשמחת תורה המנהג הוא שמוציאים את כל ספרי התורה מארון הקודש ורוקדים איתם, ומראים בזה להקב"ה כי רק בתורה הק' אנו מחזיקים ובה אנו מתחזקים, ולא בשם דבר אחר – בלי התורה אין לנו כל חיזוק אחר ויכולת להחזיק מעמד. וגם כשיש נסיונות המצויים אצל כל אחד, באחיזה בתורה הקדושה אפשר להתגבר ולהתחזק, אך בלי לימוד התורה אין אדם יכול לעמוד בהם'.
האדמו"ר מבעלזא שליט"א העלה על נס את מעלת הבחורים והאברכים ששקדו על תלמודם גם בימים שאין סדרי לימוד, בחורי הישיבות הק' – בבת עינם של גדולי ישראל ובפרט בתקופה האחרונה, וכה אמר: 'בכל שנה אנו מזהירים במעמד זה מפני דברים שיש להתרחק מהם. השנה יש עמי בשורות טובות – ואנסה לומר מה טוב לעשות. ב"ה, הבחורים ישבו ושקדו על תלמודם במהלך חודש תשרי – דייקא חודש תשרי שאין סדרי ישיבה, והיה זה קידוש השם גדול לעיני כל מי שראה זאת – הבחורים ישבו ולמדו בהתמדה גדולה, בזמנים כאלו שאין עומדים על גביהם משגיח וראש ישיבה ואין מסגרת של ישיבה.
וכן גם הגיעונו בשורות טובות מחוץ לארץ, הורים כותבים על קורת רוחם לראות את הבחורים יושבים ולומדים ואינם מאבדים את הזמן.
ב"ה שאפשר לומר דברים טובים, כך צריכים להמשיך בכל השנה, ללמוד ולהתפלל – להתפלל וללמוד, ועל ידי זה אפשר להגיע למדרגות הכי גבוהות ונשגבות. ואין הכוונה רק לבחורים אלא גם לאברכים, הן אברכי הכוללים והן האברכים היגעים על המחיה ועל הכלכלה וקובעים עתים לתורה בקביעות חזקה מאוד בכל יום – ילכו מחיל אל חיל'.
בהמשך הזכיר האדמו"ר שליט"א את המוסד החשוב 'מרכז מוסדות בעלזא' הנושא בעול הכבד מאוד של הוצאות למען לימוד התורה, ודבר חשוב הוא שאין הם מחפשים לחסוך אלא מוסיפים כסף, בכדי לעודד הרבצת תורה, ועושים זאת בחשק ובסייעתא דשמיא, ויש לעורר על כך באשר הכסף לא נכנס לקופה מאליו אלא יש לסייע להם.
כן הרחיב מרן אדמו"ר שליט"א אודות מעלת האברכים ובעלי בתים המשננים את לימודם, הן הלומדים במסגרת דף היומי והן במסגרת 'אהבת תורה', המבוססת על חזרה המגבירה את ההבנה ואת הזכרון.
כן עורר אודות התאספות וההתכנסות בקבוצות ובחבורות – וכאן הרחיב האדמו"ר שליט"א בתפקידם של ראשי הקבוצות – וכן על קביעת מקום קבוע לתפילות וללימוד.
בנוגע לפגעי הטכנולוגיה הזכיר האדמו"ר שליט"א כי מכשיר הסמארטפון יש לדעת כי בו הרבה חסרונות ואפשר להתדרדר על ידו לתהומות ח"ו, כל אחד שיכול להימנע לגמרי מלהשתמש בכלי זה ולהשתמש אך ורק עם טלפון רגיל הנועד לשיחות בלבד – כפי שהיה כל השנים – בוודאי הוא דבר מועיל וטוב, וגם אלו הזקוקים למכשיר זה לצורך פרנסתם, עליהם להשתמש במכשיר זה אך ורק במקום עבודתם, ולא להכניסו אל הבית ולא להשתמש בו אפילו לא לדברים טובים ומועילים כגון תורה ותפלה וכדומה.
כן הרחיב מרן אדמו"ר שליט"א בנושא הקמת בתים נאמנים בישראל, והעזרה שנותן ארגון 'הקשיבה' לכל אברך ואברך בכל ענין העומד על הפרק והם מנסים לעזור תמיד לכל אחד ואחד.
לסיום התייחס כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א לאתגרי השעה: 'אנו עומדים כעת בתקופה קשה ואנו מקווים שהכל יעבור בקרוב ונחזור לזמנים הטובים והנעלים, אך כעת כל דבר שרוצים לפעול נתקל בקושי רב, ישנם פנים לכאן ופנים לכאן כיצד לנהוג, כל אחד מתערב ומציע דעות ועצות, מתוך הרגשה שהתורה מונחת בכיסם, מתוך רצון לרצות את דרישות השלטונות וגם השלטונות מבקשים לרצות אותם, אין זו הדרך הראויה, אלא עלינו לנהוג כמו שנהגנו עד היום, והשי"ת יעזור שלא יארע שום נזק ח"ו'.
בסיום דברות הקודש בירך מרן אדמו"ר שליט"א: 'השי"ת יעזור שיבוא חורף בריא ושנה טובה ומבורכת לכל בני ישראל בכלל ובפרט, שיזכה כל אחד להתחזקות בתורה, יראת שמים ומידות טובות, ושיוכלו לעזור איש לרעהו, בגשמיות וברוחניות, ושיתרומם קרן התורה וקרן ישראל, וכל אלו הפועלים בצד שכנגד יישברו וייכנעו ולא יוכלו להרע לנו מאומה'. אמן.
והשי"ת יעזור שלא יארע שום נזק ח"ו'.
הלוואי…
אני לא כל כך בטוח. כבר קרו הרבה הרבה נזקים…
אתה מתכוון בטח לנזקים הרוחניים, לנשירה הסמויה והגלויה, לביטול תורה, לביטול תפילות, איך אומרים? גדול המחטיאו יותר מן ההורגו, על אלה אני מקווה שאתה בוכה…
תאמר בפירוש..
אני מאמין במסיכות ולא מאמין בבורא עולם
שנבין אותך יותר טוב
אז אל תשתה. כי אם אתה שותה, תאמר בפירוש..
אני מאמין במים ולא מאמין בבורא עולם
שנבין אותך יותר טוב
אולי הנזקים שקרו הם בגלל שפגעו בבתי כנסיות ולימוד התורה???????
הזהרו בגחלתן…איך אתה יכול להרהר אחריו, ואיפה אמונת חכמים שלך,
לפחות תשמור את ספיקותיך ותפחד להעלותם על הכתב..
זה יותר מסוכן מכל נזקי הקורונה!
ולהיזהר בגחלתן של צדיקים אחרים , לא צריך להיזהר ????
איש איש כפי רבותיו הוא,
חלק גדול מגדולי הדור אומר לציית להנחיות, חלק אומר להתעלם, חלק להתעמת איתם, כל אחד כפי מנהג רבותיו,
חס וחלילה מלדבר נגד אחד מהם, אבל לא בהכרח לעשות כשיטתו.
בכל מחלוקת יש את הצודקים ואת האלה שלא, ניתן להתווכח מי הצודק, ובכלל, האם זה מחלוקת לשם שמים?
מעניין. אף מילה על הצורך להזהר מקורונה.
טראמפ גם הודה לאדמור מבעלזא להבדיל אלפי הבדלות
ראה ידידי; אם יורשה לי לנסות להסביר את סיגנונן של גדולי ישראל אלה: בכל הנושא של רפואה והלכה, בין אם זה בשאלות לרב ורופא בערב כיפור, בין אם זה בדיונים הלכתיים-רפואיים ב'מעייני הישועה' עם הרב זילברשטיין או מי שיהיה, ובין אם זה כשמציגים נתונים רפואיים לרב ושואלים את דעתו אם לעשות ניתוח או לא, -בכל אלה: הרופא רשאי רק להציג נתונים וחוות דעת "מקצועית בלבד" אבל את ההכרעה המעשית – – רק הרב מקבל !!! אחר שהרב כבר שמע את הדעה הרפואית – הוא משקלל אותה עם דעת התורה וההלכה ורק הוא מכריע!!! בין אם זה יהיה לקורת רוחו של… להמשך קריאה »
ומה תגיד על זה שרוב הרבנים הכריעו לדעת הרופאים?ואם כבר מי שמזלזל ברבנים זה מי שמזלזל בהנחיות משרד הבריאות והרבנים,ומי שמזלזל בהנחיות הרי הוא מזלזל ברב חיים קנייבסקי,וברב אדלשטיין,ובאדמו"ר מקרלין,ובאדמו"ר מגור,וברב חכם שלום כהן,וברב דוד יוסף,וברב שמואל אליהו,ובכל מועצת חכמי התורה,ובכל מועצת גדולי התורה,וברב זילברשטיין,ובבי"ד רבני חב"ד,וברבנים הראשיים,ומעוד ועוד גדולי ישראל שאין כאן מקום למנות את כולם,אז מה תגיד אתה וכל מי שמזלזל בהנחיות הרבנים?האם רק לזלזל באדמו"ר מבעלז זה אסור וברבנים האחרים גדולי ישראל מותר???
יפה ידידי. אבל זה בדיוק מה שאני מסביר לך שזה לא ס ו ת ר ! ! ! אפשר גם לא לזלזל בהאדמו"ר מבעלזא וגם להישמע להנחיות!!! בפרט מי שמשתייך לרוב הרבנים – אלו שמנית, אין כאן שאלה שצריך להקשיב לרבותיו בגלל ש ה ם מורים להקשיב להנחיות. עכשיו, אם אתה שואל אותי, מה אמור כלפי שמיא לעשות חסיד בעלזא? לכאורה מה ההבדל כשבאים לר' חיים קנייבסקי או לרבי דוד אבוחצירא עם שאלה רפואית והוא מורה ל א לעשות ניתוח !! נ ג ד הרופאים!! וזה לא נקרא "אמר לו רבו לעבור על דברי תורה"! מאותה סיבה, על חסיד בעלז… להמשך קריאה »
ההבדל פה שבמקרה של ניתוח מדובר בעניין
ובעיה של אדם פרטי. במקרה של מגפה ומניעת התפשטות והדבקה – מדובר בבריאות הציבור. פגיעה בזולת. לקיחת חיים. וזה הבדל גדול!
👍🏻👍🏻
כל הדוגמאות שהבאת שייכים למקרים פרטיים שבו כל יהודי נוהג כפסק ההלכה של רבותיו.
במקרה של המגיפה המשתוללת בעולם הכללי ובעולם היהודי כבר 8 חודשים עם מליון קורבנות, יש הסכמות מכל הרבנים ומכל הרופאים איך להתגונן מפניה במרחב הציבורי.
אולי כבודו יסביר לי מדוע הרבי שליט"א, עם כל הכבוד וההערכה אליו, סבור אחרת מכולם?
בבקשה רק הסברים סבירים והגיוניים המתקבלים על הדעת.
בחור יקר וחביב:
אנחנו הקטנים, לא אמורים להבין, ואפילו לא ל נ ס ו ת להבין, את דעתם של גדולי עולם. (אולי עוד ארבעים שנה נבין..) בפרט אם לך באופן אישי אין שום השלכה מעשית מהעמקה מיותרת זו.
אנחנו רק אמורים להתרכז ולהתמקד בדעת רבותינו ולציית בתום לבב כפי אשר ציוונו. זה לא עסק שלנו לנסות לרדת לסוף דעת ענקי עולם.
במופלא ממך אל תדרוש ובמכוסה ממך אל תחקור.
תמים תהיה..
ז'וז'ו,נהניתי מאד ממה שכתבת, זה נכון מאד.
סוף סיפור, כל אחד יעשה כהוראת רבותיו. אנחנו הקטנים ודאי לא יכולים להתערב ולהכריע…
אני קודח בחדר שלי
רפואה שלימה מהר
אנחנו מסתכלים על הקורונה באופן מצומצם,
הרבנים ובראשם מרן האדמו"ר מבעלזא מסתכלים על הנגיף בראיה מורחבת והסתכלות מרחוק, (כמו שראה מרחוק בזמנו על האינטרנט, וכן פעל שיעשו מסגרות לבחורים המבוגרים, ומוסדות התשובה וכו' ) וכנראה במבט לרחוק הוא רואה מה יהיו הנזקים בנשירה ופגיעה בנפש וכו' (קראתי מחקר ש- 30 % מהנושרים מתאבדים!!! רח"ל)
ולכן האדמו"ר יודע מה הוא אומר!
ואל לנו אנשים קטנים ומצומצמים להתערב בוויכוחים של גדולים, (אם חיי רוחניות חשובים יותר או חיים גשמיים)
טראמפ גם הודה לבעזא רב להבדיל אלפי הבדלות
?