החל מיום ראשון הקרוב יוכלו רוכשי רכבי יד שנייה לדווח, על עלות הרכב שרכשו ועל הקילומטראז' שעבר. בכך יוכלו לסייע ביצירת מאגר מידע נגיש וחינמי לציבור הרחב, שיכיל גם את כל הנתונים על רכבים שנמכרו – ויקבע שווי שוק לרכב לפי הדגם והשנה הרלוונטיים.
היוזמה הזו של שרת התחבורה מירי רגב, נועדה להחזיר את הכוח לידיו של ציבור בהקשר הזה, בעוד שכיום מי ששולט בשוק המכוניות המשומשות הם עורכי מחירוני הרכב לוי יצחק ויד 2. משם, הנתונים יוזרמו לאתר אינטרנט ייעודי שיעמוד באופן נגיש וחינמי לכל אזרח, בדומה לאתר הנדל"ן שהקים משרד האוצר.
לשם הקמת המאגר הוקצו מיליון שקלים והוא יושק בעוד כחודשיים. יוזמה נוספת עדיין נמצאת בשלבי תכנון ובמסגרתה ייבנה גם מאגר היסטוריית רכבים, על ידי מערכת אחידה אליה יהיו מחוברים כלל המוסכים בארץ. על ידי השילוב בין היוזמות, שואפים במשרד התחבורה לייצר מצב של שקיפות מקסימלית, שלבטח ייטיב עם הצרכן הממוצע לאחר שזה ניגש לקנות רכב יד שנייה, הן מבחינת המחיר והן מבחינת האיכות.
פירוש לפירושו בבקשה
מאוד מעניין שהמערכת הזו עלתה רק מליון שקל. כי למשל על ההצעה של גפני להקים מאגר של טלפונים שיהיה אסור להתקשר אליהם לצורכי מכירות/התרמות וכו' אמרו שיעלה 10 מליון שקל…
זה תלוי במוטיבציה של אלה שאוחזים בהגה
על המושג מעשרות שמעת ???
החרדים מקפידים על זה זה סגולה לעשירות !!!
קשה לזרוק מספרים כאלו אבל תתחשב תמיד בכוח האדם שצריך לנהל מאגר מספרים כזה, מי יחליט מי נכנס ומי לא? למה שלא כולנו נרשם?
מרי רגב משעמם לך תעשי משהו מועיל