חברת אבטחת המידע ESET ישראל מדווחת כעת על מייל מתחזה לדואר ישראל במטרה לגנוב פרטי כרטיס אשראי של קורבנות פוטנציאליים .
"לקוח יקר, השארנו את החבילה שלך בהמתנה עקב עלויות משלוח שלא שולמו עד שנשמע ממך", כך טוענים בהודעה.
על מנת לחזק את תחושת הדחיפות, מוסיפים ואומרים כי "אם התשלום לא התקבל (הטעות במקור), ההזמנה שלך תוחזר למשלח תוך 48 שעות".
במייל שמתקבל מופיעים בנוסף מספרים שנראים כמו מספרי מעקב לחבילה עליה יש לשלם דמי משלוח.
מי שהזין את כרטיס האשראי, מגיע למסך בו מתקבלת הודעת שגיאה על כך שהאתר אליו ניסה להגיע לא קיים ומקבל את הרושם שהתהליך לא עבד, אך זה לא משנה מכיוון שפרטי כרטיס האשראי שהוזנו, כבר נמצאים אצל התוקף והוא יכול לסחור בהם וגם לרכוש באמצעותו מוצרים ושירותים.
ב-ESET חוזרים ומדגישים את הצורך בשמירה על עירנות ומודעות בתקופה זו בה חגיגת ההונאות של ההאקרים נמצאת בשיא.
מי הסכל שיכול ליפול פה?!
הרי לא מדובר בחבילה מחו"ל, מכיון שמשלמים עליה מראש דמי משלוח.
ואם יש בעיה במכס, אז המכס מתקשרים!
ואם מדובר בחבילה מהארץ, מי שלח לי אותה, מי אמור לעשלוח אלי חבילה ביכלל?!
אז המסקנה הראשונה היא שמדובר בטעות, ובמקרה הזה מדובר בגנבה!