סגן שר התחבורה אורי מקלב הגיע הבוקר למליאת הכנסת וענה לשאלות חברי הכנסת, במענה לשאילתא שהציג חבר הכנסת אייכלר אודות העומסים בתחבורה הציבורית הודיע סגן השר אורי מקלב כי כבר לפני יומיים הגדלנו את התפוסה והבוקר (רביעי) החלו חברות התחבורה הציבורית לנסוע במגבלה של שבעים וחמישה אחוזי תפוסה ולא כפי שהיה, זאת במטרה להקל על העומסים בתחנות.
מקלב ציין כי תקנות הקרונה אותם הביאו במשרד הבריאות והמל"ל לא איפשרו לאסוף יותר משלושים נוסעים, – כדי להשלים את הפער צריך להכפיל את כמות האוטובוסים, – משמונה אלף לשש עשר אלף ביום, אין אפשר לגייס כמות כזו של נהגים ואוטובוסים בישראל. יצויין כי הכנסת אלפי אוטובוסים לערים ללא תשתיות מותאמות עלולה להביא לקריסת מערך התחבורה הציבורית ואנו עושים את התגבורים בהתאמה כדי לא לפקוק את הערים והכבישים המהירים.
משרד התחבורה נדרש לתת שירות יעיל אמין וזמין בתחבורה הציבורית ולכן תגברנו את קווי השירות באלפי נסיעות מדי יום בריכוזים החרדים שהם הצרכנים גדולים של התחבורה הציבורית, זו הייתה פריצה של התקציב הקיים כדי לעמוד בביקושים, אמר סגה"ש מקלב והסביר כי מדיניות משרד התחבורה היא לצמצם את האפליה בין נוסעי הרכב הפרטי לנוסעי התחבורה הציבורית.
לא נאפשר את פריצת הסטטוס קוו:
לקראת סיום סגן השר אורי מקלב הדגיש במענה לשאילתא שהגיש ח"כ אבוטבול על קווי התחבורה הציבורית הפועלים בשבת כי הוא מעוניין להמעיט את כלל הנסיעות בשבת, זה כואב לנו לראות אנשים נוסעים בתחבורה הציבורית ביום שבת קודש, שמירת השבת במרחב הציבורי במדינת ישראל חשובה.
יחד עם זאת, מדובר בקווי תחבורה ציבורית הפועלים ביישובים בהם מתגוררים אינם יהודים ומופעלים על ידי חברת תחבורה בבעלות שאינה יהודית ועל ידי נהגים נוכריים, אסור לנו לפרוץ את הסטטוס קוו בעניין הזה, ואכן חלק מהקווים המדוברים אינם פועלים בשבת ב"ה, אנחנו היינו מאוד שמחים אם היינו מגיעים למצב בו התחבורה הציבורית מושבתת בשבת קודש סיכם הרב מקלב את תשובתו.