על המפגש של יעקב – עמוד התורה, עם שרו של עשו, והלימוד ממנו לדורות
אמר הגר"י פינטו הפרשה מספרת לנו על מפגש יעקב עם עשו כאשר עשו מביא איתו חייל גדול מצד הסטרא אחרא ויעקב פוחד ומחלק את המחנה לשני חלקים בכדי להציל לפחות חצי ממחנהו אך כאשר יעקב רואה את עשו הוא משתחווה לפניו שבע פעמים ולאחר מכן שניהם בוכים אחד על כתפו של השני.
בנוסף לאחר מכן יעקב מחביא את ביתו דינה כדי לא לתת לעשו אותה לאישה חז"ל אומרים שעל זה נענש וחולל כבודה של דינה עקב כך.
מקרה זה מעלה קושיה :
1.ידוע שאסור להחניף לרשעים נשאלת השאלה מדוע יעקב בחיר האבות משתחוה לרשע כמו עשו שבע פעמים ?
בכדי לענות על כך נסתכל בגמרא שמספרת לנו על ישיבה בקרבת הישיבה היה בניין נטוש וידוע שבבית או בניין נטוש נכנסים שדים ומזיקים (הגמרא בחזקת הבתים מספרת שיש שד ושמו שיה שהורס את הבית הנטוש ומזיק למי שנכנס אליו)
בבניין המדובר היה שד בעל שבע ראשים מכוון שכל מי שנכנס לבניין נפגע נמנעו התלמידים להכנס .
אחד האמוראים החליט לשלוח את בנו לישיבה ללמוד תורה לאחר זמן קצר (כמה שבועות)
החליט הבן שלא יוכל לגדול בתורה כאביו לכן שלח מכתב וביקש לפרנס את המשפחה ושאביו ילמד בישיבה במקומו .
הישיבה שמעה על בואו של האמורא והחליטו שזהו זמן הטוב ביותר להרוג את השד ששוכן בבניין הנטוש לכן הוחלט לעשות זאת בחכמה שהאמורא ישן בבניין הנטוש.
הגיע האמורא והתייגע בתורה לעת ערב התעייף וחיפש מקום ללון(אסור ללון בבית המדרש מי שישן בבית המדרש נעשית תורתו קרעים קרעים)
שאל את אחד הרבנים בישיבה אך זה ענה לו שאין מקום בביתו וכך ענו כל מי ששאל האמורא לכן באין ברירה לן בבניין הנטוש
כאשר בבוקר כולם היו סקרנים האם הצליח האמורא להכניע את השד או שמא להפך הגיע האמורא לתפילת שחרית שאלו אותו התלמידים מה קרה כששהה בבניין הנטוש ענה להם שהיה שם שד בעל שבע ראשים ובכל פעם שניסה להזיק לו השתחווה לקב"ה וכך השתחווה שבע פעמים והרג את אותו שד ומאז התיישבו בבניין זה התלמידים מהישיבה.
לפי כך ניתן להבין שיעקב אבינו השתחוה שבע פעמים בכדי להכניע ולנקות את עשו מאותם ראשים וכוחות של השטן