היכונו לפקקי ענק בכניסה לירושלים: השלב השני בפרויקט המשנה את הכניסה לירושלים יוצא לדרך. החל ממחר יסגרו למשך שלוש שנים לתנועת רכבים פרטיים שדרות שז״ר בכניסה לבירה במקטע שבין גשר המיתרים וצומת נורדאו בסמוך לבנייני האומה, לטובת תחילת השלב השני בעבודה על פרויקט רובע העסקים החדש של ירושלים.
במסגרת הפרויקט יבנו אלפי מ״ר של מגורים, מסחר ושטחי ציבור, ובכלל זה יוקם המרכז התחבורתי המשולב הגדול בישראל. לאורך כל תקופת העבודות תתאפשר תנועת תחבורה ציבורית סדירה בשדרות שז״ר. למשך חמישה ימים תופסק פעילות הרמזורים באזור והתנועה תוכוון על ידי שוטרים ופקחים. בעקבות כך, צפויים עומסי תנועה כבדים ויש להימנע מהגעה לאזור.
ביום שישי ה-19 ביולי יופעלו הרמזורים במתכונת חדשה. במטרה לאפשר את ההסדר בצורה מיטבית, בוצעו עבודות הכנה בשטח, כולל הנחת אספלט בכיכר גשר המיתרים לנתיבי נסיעה, מחיקת איי תנועה בצומת הרצל-שז״ר, הזזת תחנות אוטובוס למיקום העתידי בצומת הרצל ושז״ר וגם הכנת מעקף שז״ר. בימים אלה מסתיימות עבודות הכרייה, המבוצעות מתחת לכניסה לעיר מאז שנת 2015, לטובת מעבר רכבים פרטיים בתת-הקרקע והקמת חניון ובו כ-1,300 מקומות חנייה.
העבודות כוללות כריית מנהרה תת-קרקעית באורך של 250 מטרים ובעומק של 30 מטרים מתחת לפני הקרקע. בשלב זה, על מנת לאפשר פתיחה מלאה ולהשלים את העבודות עד לסוף שנת 2022 כמתוכנן, נדרשות העבודות לעלות אל מעל לפני הקרקע. לצורך כך, הורחבו רחובות מקבילים והוקצו נתיבים ייעודיים,
שייקלו על הזרימה התחבורתית באזור בתקופה זו. עיקר התנועה בכניסה לעיר תוכוון אל שדרות יצחק רבין שהורחבו. תנועת התחבורה הציבורית תימשך כסדרה לאורך תקופת העבודות. במהלך השבוע הבא ייתכנו שינויים נקודתיים במיקום קווים ותחנות. הנוסעים יעודכנו בשינויים באמצעי התקשורת, בתחנות ובאמצעות מערך דיילים והכוונה, שיפעל בשטח.
הכניסה לירושלים צפויה להפוך בשנים הקרובות למרכז התחבורתי המוביל, המתקדם והגדול בישראל ובו תחנת רכבת מהירה עד למרכז הארץ, שני קווי רכבת קלה, אוטובוסים ושבילי אופניים. בנוסף, יוקם רובע עסקי גדול בהשקעת מיליארדי שקלים, אשר ישתרע על פני שטח של כ-300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ-60,000 מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל. הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות, לצד שטחי ציבור רחבים וירוקים.