תלמידי ישראל נפגעו ממשבר הקורונה באופן קשה במיוחד לעומת יתר מדינות ה-OECD, באופן שעלול להחריף את אי השוויון בטווח הארוך, כך עולה מנתונים שפורסמו היום (ראשון) מתוך הדו"ח השנתי של בנק ישראל. "הפגיעה של הפסקת הלימודים הפרונטליים ממוקדת בשכבות החלשות, בתלמידים שאינם מצוידים די צורכם באמצעים הדרושים לשם למידה מרחוק", נכתב בדו"ח, "אירועי עבר של הפסקת לימודים בישראל היו מתואמים עם פגיעה בהשכלה עבור השנתונים שנפגעו משיבוש הלימודים".
הדו"ח שפורסם באתר 'דבר' מציין כי על אף העובדה שלא נערך מחקר מקיף על השפעת שיבושי לימודים על הישגי התלמידים, וכתוצאה מכך על אי השוויון הכלכלי בטווח הארוך, ניתן לראות מתאם בין שיבושים מסוג זה להישגים בשטח. כך, על פי הנתונים שהציג בנק ישראל, שיעור הנשירה מבתי הספר ב-2008, בה נערכה שביתה בת 48 ימים, זינק לעומת שנים קודמות ואלו שבאו בעקבותיו.
עוד נכתב בדו"ח שהפגיעה בהכנסה העתידית כתוצאה מהשיבושים צפויה לפגוע באופן קשה יותר בתלמידים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות. "יעילות הלמידה מרחוק, הגורם האמור למתן את ההשפעה של הפסקת הלימודים, תלויה מאד בגישתם של התלמידים לתשתית (זמינות של מקום שקט ללמידה ומחשב המחובר לאינטרנט) ובסיוע הניתן להם בבית, שהם גבוהים יותר במשקי בית מבוססים", כתבו חוקרי הבנק.
בסקר שנערך בקרב 6,000 מורים בישראל עלה ש-75% מהמורים הרגישו כי הלמידה מרחוק פחות אפקטיבית מלמידה פרונטלית. 73% מהמורים הצהירו שהלמידה מרחוק פגעה בתלמידים מרקע כלכלי-חברתי חלש יותר.
על פי בנק ישראל, אם לא יינקטו צעדי מדיניות לצמצום פערי ההישגים שנצברו בתקופת הקורונה התלמידים עלולים לספוג פגיעה ארוכת טווח בכושר ההשתכרות, ולהגדיל את פערי המיומנויות בין ישראל ל-OECD.
"שיבושי הלימודים בעקבות הקורונה צפוי לצלק את השנתונים שנפגעו משיבוש לימודים נרחב". להערכת הבנק, "הפסד השכלה השווה בערכו לרבע עד שני שלישים של שנת לימוד צפוי להפחית את הכנסת התלמידים בעתיד ב-2%-5%".
"כדי למזער את הפגיעה", המליצו בבנק ישראל, "ראוי להחזיר את שגרת הלימודים, תוך איזון בינה להגבלות השונות, לשפר את מערך הלמידה מרחוק ולהגדיל את ההשקעה בצמצום פערים".
נכון!
הילדים שלי היו כול היום סביב הטלפון
וזה פשוט מזעזע!!!!!!!!!!!
אז הם מתיאשים ומפסיקים את הלימודים וקורה מה שקורה!!