שלום וברכה מורי ורבותי!
ערב שבת שלום, שבת פרשת שמיני.
ובפרשתנו, לאחר שבעת ימי המילואים – שבעה ימים בהם משה רבינו שימש ככהן גדול במשכן, כאשר אהרון ובניו עומדים בפתח המשכן ומסתכלים על עבודתו ולומדים היאך לבצע אותה –
קורא משה לאהרון ולבניו ואומר להם: "מהיום השמיני ואילך אתם הכהנים, אתם אלו שאמורים לנהל את המקום".
איך משה רבינו שימש בכהונה גדולה במשך שבעה ימים? הרי הוא לוי!
התשובה היא: הקדוש ברוך הוא מינה אותו לכהן למשך שבעה ימים, בכדי שהם ילמדו ממנו כיצד צריכים להתנהג במשכן.
אבל הגמרא (תענית י"א ע"ב) שואלת שאלה נוספת.
מה הוא לבש באותם ימים?
האם הוא לבש את שמונת הבגדים של הכהן הגדול, או שהיה לו בגד מיוחד לאותם שבעה ימים?
ומשיבה הגמרא, שהוא לבש "חלוק לבן שאין לו אימרא".
כלומר, הוא לבש חלוק אחד על גופו שלא היה בו אפילו מכפלת.
ומדוע לא היתה בו מכפלת?
אומרת הגמרא הקדושה, כי משה רבינו אמר: "אני מכיר את עם ישראל, יש בהם כאלו שיחשדו בי שאני נכנס לשמש ראשון כי אולי אני אמצא איזושהי אונקיית זהב או איזשהו חפץ בעל ערך, ואני אחביא בתוך המכפלת.
לכן אני לובש בגד שבסופו הוא גזור, ואין אפשרות להטמין בו ולו דבר קטן אחד".
משה רבינו! באמת?
אתה מתייחס לכל הפרחחים הללו?
אתה, אחרי שהיית שליחו של הקדוש ברוך הוא לגאול אותם ממצרים, להביא אותם למדבר, להכיר להם את ה' יתברך,
אתה מתייחס לאותם חיות אדם?!
אומר לך משה רבינו: "עַיִר פֶּרֶא אָדָם יִוָּלֵד" (איוב יא, יב).
מי שלא עובד על עצמו, מחמור קטן נעשה חמור גדול.
מי שעובד על עצמו, עם השנים הופך ונהיה בן אדם ואפילו זוכה ונהיה מלאך!
יש לי כאן בעם אנשים בעייתיים, אני לא מחפש שיחשדו בי,
מה שאני יכול לעשות בכדי למנוע מעצמי את החשד, אני אעשה.
זה מביך, זה מביש, זה איום ונורא שיש כאלו אנשים בעם ישראל,
אבל עדיין, תעשה הכל בכדי שאף אחד לא יחשוד בך ולו בדבר הקטן ביותר.
אם עשית כפי יכולתך ולמרות זאת חושדים בך, עליך נאמר: "אשרי מי שחושדים בו ואין בו" (ע"פ שבת קי"ח ע"ב).
אבל, אסור לך להביא את עצמך לידי חשד.
"הרחק מן הכיעור ומן הדומה לו", כך לימדו אותנו רבותינו זכרונם לברכה (חולין מ"ד ע"ב).
ברכת שבת שלום ומבורך ממני ומכל צוות החיזוק היומי העולמי האוהב, מעריך, מוקיר, מעריץ ומה לא?…
וברוכים תהיו!