לפני 16 שנה ערב חג הפסח חל בערב שבת, השנה פסח תשפ"א זה קרה שוב, בשנים הללו שליל פסח חל במוצאי שבת, עולה שאלה מעניינת ויחסית נדירה.
תענית בה"ב, תענית שני וחמישי ושני, הוא מנהג של יהדות אשכנז לצום שלושה צומות, בימים שני וחמישי ושני בחודש חשוון ובחודש אייר, שני וחמישי בשבוע האחד, ויום שני בשבוע שאחריו.
לא כולם נוהגים להתענות, ויש נוהגים רק לומר את הסליחות המיועדות לתעניות אלו. מנהג אמירת הסליחות מאוד נפוץ בקהילות שונות.
לדעת המשנה ברורה, יש להתחיל להתענות ביום שני אחרי השבת הראשונה שאחרי ראש חודש אייר ומרחשוון. ויש נוהגים שבאייר עושים בתחילת החודש כמו שכתב המשנה ברורה, ואילו במרחשוון דוחים את התענית עד סוף החודש, או כדי להקל על הציבור כדי שהימים יהיו יותר קצרים, או משום שרוצים להתחיל אחרי י"ז במרחשוון משום שהוא זמן רביעה.
הבעיה בשנה זו היא שתענית בשני בתרא (שני הקרוב) חל ב'פסח שני' בו נוהגים לא לצום ולא לומר סליחות.
גדולי הפוסקים חלוקים בזה, האם מתענים ואומרים סליחות בשני בתרא שהוא פסח שני, בערוך השלחן סי' קלא כתב שלא לומר ותמה מדוע לא הוזכר הדבר בפוסקים, אולם בלוחות הובא שאצל החזון איש והגרי"ז אמרו כרגיל, ובלוח ארץ ישראל נכתב שלא לומר, ובכל מקום יעשו בזה כמנהגם.
אחד הפוסקים שדן בנושא בימים אלו הוא הגאון רבי נתן קופשיץ רב העיר בית שמש שעתיד לפרסם פסק הלכה בנושא לקראת יום שני.
שישאלו את רבני צוהר…..
הם כבר ידעו איך לעצב את דמותה היהודית של ההלכה היהודית
מה עשו לפני 16 שנה???????
16 שנה…. לך תזכור…. 🤔
זה היה לפני 13 שנה
גם וגם תשסה ותשסח
לפני 13 שנה זה היה
תמיד מתי שיוצא לג בעומר ביום שישי זה כך