בית משפט השלום בירושלים הורה על ביטולו של כתב אישום והרחקה נגד ירון ללוש מקבץ נדבות שהורחק מהכותל המערבי על ידי רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ' לאחר שעבר על חוקי המקום, קיבץ נדבות והרים את קולו, הסיבה: חוסר סמכות של המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.
בפסק דינו קבעה השופטת שרון לארי-בבלי כי רב הכותל חרג מסמכותו כשהרחיק את האיש לתקופה ממושכת ופגע בכבודו.
רב הכותל הרחיק אותו לחודשיים לאחר שהפר את החוק האוסר על התרמת מתפללים במקום. אולם כעבור שבועות אחדים הוא נראה בשנית ברחבה.
"בנסיבות המקרה דנא דומה שהפגיעה בחופש התנועה קשורה בקשר הדוק לפגיעה בחופש הדת והפולחן של האדם המורחק. כמצוין לעיל, חופש הדת והפולחן הוא עיקרון שחוק המקומות הקדושים נועד להגן עליו. הוא נחקק עבור שמירה על המקומות הקדושים, ושמירה על גישה פתוחה, בטוחה וסבירה לבני הדתות לבקר בהם ולממש את זכותם זו".
"הרחקה של אדם באמצעות צו לתקופה ממושכת – בענייננו שישים ימים – יש בה פגיעה בחופש הדת של המורחק. בכך, סמכות ההרחקה פוגעת באותה זכות עליה נועדה היא לשמור, באופן המדגיש את הזהירות שיש לנקוט בהפעלתה".
"אני סבורה שהרחקתו של אדם באמצעות צו לתקופה ממושכת יש בה אף פגיעה בזכותו לכבוד. הרחקה של אדם ממקום קדוש, ערכי ומשמעותי כרחבת הכותל המערבי – הרחקה שיכולה להגיע לשישים ימים – פוגעת בכבודו של המורחק, אשר לא פעם מבלה שעות רבות ברחבת הכותל.
"אכן, לא פעם עסקינן בפושטי יד וקבצנים מטרידים, אולם הרחקתם מהמקום לתקופה ממושכת פוגעת בכבודם, שממילא נפגם בהיותם פושטי יד, ובמקרים מסוימים, עלולה הפגיעה לעלות כדי השפלה, בבחינת "אינכם רצויים במקום זה".
"אני סבורה שצו ההרחקה שהוצא נגד הנאשם הוצא בחוסר סמכות, ומשכך לא ניתן לראות בו כ"הוראה שניתנה כשורה". בהיעדר סמכות למתן הצו, לא הפר הנאשם הוראה חוקית עם הגעתו לרחבת הכותל המערבי. המסקנה היא אפוא שהנאשם לא ביצע עבירה".
סופו של דבר "התוצאה היא אפוא ביטול כתב האישום- וכך אני מורה".
היא צודקת לכן אסור להרחיק אותו מבית המשפט והשאיר אותו לקבץ נדבות.
אמהמה למה הקבצן לא יסכים כי עורכי הדינים והשופטים וודאי יתנו לו צדקה יום יום.
אתה בטח לא היית רוצה להיות במקומו…
אדון גרייף!
זה נעים שאומרים לחרדים אוכלי חינם??? לא!!!
אז איך אתה מעז ללעוג על יהודי שאי אפשר לדעת
מה הביא אותו לקבץ נדבות?!
תגובה נבזית, ולא מתאימה לאתר חרדי, ואל תדון את חברך עד שתגיע למקומו, אם אתה הייתה עני היית רוצה שיכתבו עליך כזאת תגובה,
רק אתה מסתכל מלמעלה ממבט הציפור, ומצפצף תגובות לא מתאימות, – "וישמן ישורון ויבעט".
תבין חלק נכבד מעם ישראל הוא "עני"!!! ואתה לא חי כאן בעולם לבד,
נראה את השופטת כותבת פסק דין זהה אם זה היה באחד משכונות היוקרה של תל אביב…
מה הקשר? הכותל זה מקום מיועד לתפילה ולימוד וצדקה ולענייני יהדות, בתל אביב גם תפילה מפריע להם,
ימח שמה וזכרה של השופטת המרשעת מה לשייגעץ הזאת ולכותל ?מה לה ולקבצנים? ממתי הבהמה הזאת מבינה בענייני קדושת הכותל ?
אז מה היית רוצה מוריס
שיכניסו אותו לכלא?
מה זה מפריע לכם שהוא קבצן???
מסכן אולי זה מה שהוא מסוגל לעשות
כדי לפרנס את משפחתו?!
אז אל תתרום לו לארג'
אדון מוריס נכבד, מה לשייגעץ כמוך באתר חרדי? מה אתה מבין בקדושת הכותל בעיניים של חרדיים?
אולי אפשר להשליך מזה גם על המצב במירון, שלמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, אין כל סמכות לכלום…
והאמת, זה דבר מיותר כפי שכבר נוכחנו כמה וכמה פעמים.
למה צריך להרחיק עניים ופושטי יד ורגל מהמקום הקדוש הזה ?.
הרי אנשים רבים מגיעים לכותל להתפלל.
והדין שלפני התפילה נותנים צדקה לעניים מתפללים ונושעים .
מה כואב לרב הכותל ?.
זה רב זה ?.
מה זה כאן סדום ועמורה ?.
שעליה נאמר "ויד עני ואביון לא החזיקה"
צריך שופטת חילונית שתלמד רב שמצווה לתת צדקה לעניים ?.
מה קרה לנו ?. .
מ ע ו ל ה !!!👍
אני איתך לגמרי!!!
מוחה על כבוד התורה בלבד
אתה צודק 100 אחוז!!!
👍👍👍
אל תדין את חברך..
נאמר על רב הכותל וגם על הקבצן
אין לך את כל פרטי המעשה למה אתה פוסק..
הפסוק אומר
ושמוע בין אחיכם ושפטתם צדק (לשמוע את שני הצדדים)
וזה לדיינים.. כבודו דיין?
לדוגמה: אם הוא היה "מציק לנשים" שהיו באות להתפלל ההרחקה היתה מוצדקת?
אך אחד כאן לא פוסק, אבל זה שיש להם הוראה ברורה להצר את ידי העניים, זה ברור כשמש, ואני עד לעשרות סיפורים כאלו, ויש להם פקחים ממונים על זה.
רובם של הקבצנים רמאים.
ויעיד עלי יודע תעלומות שרבים מהם תחקרתי והם סתם גוזלים ומהנים את הציבור.
או מהסוג הנמוך שקונים עם זה משקאות חריפים וסיגריות. או שממש עושים מזה עסק. בטח בכותל.
בא אלי קבצן ואומר לי שהוא צריך כסף לתרופות. אני שואל אותו- איפה המרשם. בא נלך לבית מרקחת ונקנה. ואז מתחילים התירוצים וההתחמקויות.
ומתוך נסיון אישי שלי. הרוב הגדול רמאים או מכורים למשהו. יש גם כמה שלא. אבל זה מיעוט.
אז במקום לתת 1שח לקבצן. שזה גם לא כסף. וגם לא צדקה. צריך לתרום לעמותות מסודרות.
טוב שרב הכותל העיף אותם משם מצד גזל הציבור….
אתה לא מכיר את הסיפור שמספרים בחיידר שרבינו הקדוש לא רצה לתת צדקה רק לתלמידי חכמים וכו', ובסוף יצא שהיה אחד שהתחזה לעם הארץ והוא לא נתן לו, ככה שלא מדקדקים בדברים האלו, אתה רוצה שבשמיים ידקדקו עליך בכל תזוזה,
ובכלל זה לא מצדיק שיעיפו אותו מהכותל הם לא הבעלים של המקום.
טוף, את העני המדובר לעיל אני לא מכיר, אבל זה אני יודע שבכותל סולקו ומסלקים מדי יום עשרות עניים, וביניהם עניים שאני מכיר אותם אישית, אז בבקשה לא לקשקש, יש להם הוראה ברורה במשרד האכזרי הזה, לסלק את כל השנוררים בלי הבדל, ומי שחס וחלילה בלי ידיעה מניח שם איזה פרוספקט של אלמנות ויתומים של קופת העיר וועד הרבנים, אז ישר מגיעה פלוגת שוטרים ומסלקים אותו בבושת פנים עצומה.
תודה להשם שאתה לא נצרך לבריות, אבל אל תדון ותפשפש באלו שכן, צדקה – גלגל החוזר בעולם ואכמ"ל.
אי אפשר לדעת מה בדיוק הקבצן הזה
אבל לא מעיפים קבצן על הספק!!!!
ואם הוא באמת עני ומסכן שצריך כסף לאכול???
אתה חושב שכולם רמאים?
בסדום גם היה פלפולים והסברים.
לא מקבל את האמירה הזאת. ברוך ה' שמתאפשר לי לתרום צדקה. רק שאני בודק לאן הכסף הולך. לצערי הרב, ברוב הקבצנים שפגשתי לא יכולתי לקיים איתם מצוות צדקה. המבחן שלי היה מאוד פשוט. רוצה אוכל? אני אלך לקנות לך אוכל. רוצה תרופות? נלך ביחד לבית מרקחת. כנ"ל חשבון חשמל ומה שזה לא יהיה. וברובם התחמקו והתחילו להמציא סיפורי מעשיות. והיתה ניכרת רמאותם. ואני חוזר- רובם. ומוסיף- הגדול. ועכשיו אפשר לדון כן או לא בנושא ביטול של עני או שניים ברוב… אז מה תועלת בלתת להם להסתובב בכותל? כשנותנים לגוף צדקה גדול ומוכר זה צדקה אמיתי ואפקטיבית. גם נותניח סכום נורמלי.… להמשך קריאה »
פעם רצו ועד ארבע הארצות בזמנו של הרב מבארדיטשוב לעשות תקנה לא לאפשר לאסוף כספים באמצע התפילה אלא רק אחריה, אז הוא אמר שכבר ועד ארבע הארצות כבר ישבו על סוגיא זו הלא הם "סדום ועמורה אדמה וצבויים", וד"ל…