חברת המשקאות קוקה קולה החליטה היום (רביעי) לשנות את טעמו של משקה ה"זירו" וזאת בכדי להתקרב לטעם של המשקה עם הסוכר ובכך, להגדיל רווחים על ידי צרכנים חדשים. המוצר החדש צפוי לצאת בחודש ספטמבר לחנויות בארצות הברית וצבע האריזה שלו, שעד כה היה שחור, ישתנה לאדום. מנכ"ל קוקה קולה, ג'יימס קווינסי, הודה כי ההחלטה לעשות את השינוי נבעה מתוך "תובנה צרכנית ומההתמקדות שלנו בשיפור מתמיד".
ברחבי ארצות הברית כבר החלו מחאות נגד שינוי הטעם המוכר, אחדים הזכירו את שנת 1985 בה הציגה חברת קוקה קולה נוסחה חדשה לסודה של קוקה קולה ,המכונה באופן לא רשמי New Coke . שמה שונה לקולה II בשנת 1992, והופסק ביולי 2002.
עד 1985, קוקה-קולה כבר מפסיד נתח שוק של משקאות דיאטטיים ומשקאות שאינם קולה במשך כמה שנים. מבחני טעם עיוורים הצביעו על כך שנראה כי צרכנים מעדיפים את טעמו המתוק יותר של פפסי קולה המתחרה , ולכן מתנסח מחדש מתכון הקוקה קולה. הציבור האמריקני הגיב בשלילה, והקולה החדשה נחשבה לכישלון גדול.
מחאת הצרכנים שהתפתחה כנגד הקמפיין והמשקה החדש התגברה במהירות. בתוך ימים מספר היא הפכה למחאת הקונים הגדולה ביותר בתולדות ארה"ב.
הנהלת החברה שנדהמה מהמחאה ומעוצמת הרגשות שהפגינו צרכני הקולה הישנה, נכנעה בתוך זמן קצר והחזירה את הקולה הקלסית אל המדפים, לשביעות רצונם של הלקוחות הנאמנים שסרבו שיגעו להם בטעם של המשקה הפופולרי באמריקה ובעולם.
אגב, יש תיאוריית קונספירציה שטוענת שכל המשבר היה מבוים ותוכנן כדי לחזק את שליטתה של קוקה קולה בשוק, למול התחזקותה של המתחרה הגדולה שלה "פפסי קולה".