הערב ליל א' דראש השנה של שנת השמיטה, ישנו פולמוס הלכתי האם מכונים בברכת 'שהחיינו' שמברכים על היום – גם על שנת השמיטה, מרן פוסק הדור הגרש"ז אויערבאך זצ"ל היה אומר לבני ביתו לכוון בברכת 'שהחיינו' בקידוש גם על מצוות השמיטה שמתחילה אז.
אך לפי מרן עמוד ההוראה הגרי"ש אלישיב זצ"ל אין מברכים שהחיינו כיוון שאין כאן קדושת הזמן אלא קדושת הפרי והיבול.
תלמידיו של הגרש"ז אוירבך זצ"ל נוהגים אכן לכוין גם על השמיטה.
יבדלחט"א מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי סבר כמו חמיו וכתב בספר "שיח השמיטה" [פרק ט' סעיף ב הערה ג'] וזה לשונו: "יש כתבו כי נכון לכוין בשעת אמירת שהחיינו של קידוש ליל ר"ה על מצות השביעית שמתחילה בזמן זה. ושמעתי מרבינו (מרן החזון איש) כי לא נהגו אצלם כן, וגם בירושלמי מוכח שאין צריך".