במסגרת ההחלטה הוטל על שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להקים צוות היגוי בהובלת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, שיבחן את החלופות להרחבת קיבולת התנועה האווירית הבין-לאומית מישראל ואליה.
הצוות יתייחס בכובד ראש לעבודה המקיפה שנעשתה עד כה בעניין זה, לצד בחינות היתכנות מחודשות, ובכלל זאת דרכים שונות להתמודד עם עומס הטיסות. הצוות יגבש תוך לא יאוחר מ 9 חודשים מיום הקמתו המלצה לפתרונות ויציג אותה בפני שרת התחבורה אשר תגיש את ההמלצות והדו"ח המסכם של צוות ההיגוי לממשלה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: הרבה לפני מינויי לשרת תחבורה הבטחתי שלא יהיה שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל. זה האינטרס הלאומי שלנו. מדינת ישראל נסחפה ב-20 השנה האחרונות עם "שלמת בטון ומלט" בצורה מופקרת וחסרת אחריות. ככל שיעברו השנים אנחנו נהיה צפופות יותר ומאוכלסות יותר וחייבות עוד יותר לשמור על האזורים הכפריים, הפתוחים, החקלאיים והירוקים המעטים שנותרו לנו, אחרת לא יהיה לנו מה לנשום.
אין מחלוקת לגבי הצורך בהקמת שדה משלים, אבל ההחלטה צריכה לשמור על כלל האינטרסים הלאומיים של ישראל וחלילה לא להביא למהלכים בלתי הפיכים שיגרמו נזק אדיר למדינת ישראל. ההצעה שהעברנו היום מצילה את העמק כולו. היא לא הצעה שבאה לטובת מגזר כזה או אחר, אלא החלטה שמבהירה באופן חד וחלק שטובת המדינה היא בראש. אני סומכת ובטוחה שהצוות שנקים יעשה את העבודה המקצועית ביותר בזמן הטוב ביותר ויגבש המלצות ראויות. יחד עם שותפי, שר החוץ ושר האוצר, העברנו היום את ההחלטה המתבקשת וההכרחית עבור מדינת ישראל.
שר החוץ, ח"כ יאיר לפיד: הבטחנו וקיימנו- לא יוקם שדה תעופה בעמק יזרעאל! הממשלה תפעל להבטיח תשתית תעופתית לדורות הבאים באמצעות תכנון ארוך טווח, שלוקח בחשבון את הצרכים של האזרחים עם מינימום פגיעה באיכות החיים ובסביבה.