ההסתדרות הלאומית יחד עם ארגון נהגי האוטובוסים בישראל המאגדים את עובדי השאטלים בנתב"ג פתחו הבוקר (חמישי) בשביתת פתע בנתב"ג בעקבות סכסוך העבודה עם חברת תור בוס אשר הוכרז לפני שבועיים וזאת בשל סירובם לחתום על הסכם קיבוצי עם עובדי החברה.
בעקבות אי חתימת ההסכם החליטו הנהגים לפתוח במחאה. בין השאר חסמו את הכבישים, ירדו מהאוטובוסים והשאירו אלפי נוסעים ללא מענה תחבורתי בשדה ומחוצה לו.
העובדים נשאו שלטים עליהם נכתב: "גם לנהגים יש זכויות אדם", "33 שקלים לשעה- עבדות מודרנית", "אין לכם בושה" ו- "זה שכר?!=זו בושה"!
עובדי השאטלים מועסקים לצורך מתן שירותי הסעות נוסעים בשטח נתב"ג. מאז חודש מאי 2018 מתנהל מו"מ קיבוצי מול המעסיק. המו"מ הבשיל לכדי הבנות וטיוטת הסכם כמעט סופי, אך עם פרוץ משבר הקורונה, ומתוך הבנה כי פני הדברים השתנו, ההסתדרות הלאומית הסכימה להקפיא את החתימה על טיוטת ההסכם הקיבוצי המקורי.
במהלך החודשים האחרונים נערך משא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי המעגן את תנאי ההעסקה של עובדי תור בוס ואת יחסי העבודה, תוך הבנה והסכמה הדדית כי הצדדים ישובו, מיד עם חתימתו, לשולחן המשא ומתן וזאת, במטרה להגיע להסכם קיבוצי ארוך טווח לעובדי תור בוס עד סוף 2021.
ערב חתימת ההסכם, העלתה החברה התניות חדשות אשר, הלכה למעשה, מרוקנות מתוכן את ההבנות בין הצדדים ואת מהותו של ההסכם. חמור מכך, נציגי החברה לא הגיעו למעמד חתימת ההסכם מבלי אפילו להודיע על כך.
גורמים המעורים בפרטים מסרו כי שכר הנהגים בנתב"ג עומד עומד על 33 ש"ח לשעה בעוד שעובדי החנויות בדיוטי פרי למשל מרווחים יותר.
יוסי, אחד מנהגי השאטלים אמר: 'זו בושה וחרפה. אנחנו מקבלים 33 שקלים לשעת עבודה וזה לא מספיק לקנות לנו כריך. זו משכורת של משרתי ציבור או של עבדים?!" אלה שאמורים לקבל את התיירים ארצה וללוות את היוצאים מתפרנסים בשכר רעב. אין שביתה מוצדק מזו. אני קורא להנהלת החברה להתעשת".
בשל כך החליטו עשרות הנהגים להשבית הבוקר את שירותי ההסעה בנתב"ג וזאת לאור העובדה כי החל מהבוקר, יכולים הם על פי סכסוך העבודה לנקוט בעיצומים ולהשבית את מערך השטאלים בנתב"ג. צעד זה השבית לחלוטין את מערך ההסעות לשדה התעופה ובתוכו.
מוועד עובדי השאטלים מבית ההסתדרות הלאומית נמסר בתגובה: אנחנו מקבלים את השכר הנמוך ביותר בתחבורה הציבורית, בושה ועליבות".
ששי שדה ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית מסר כי: "נהגי תורבוס משוועים לבשורה לאחר 4 שנים של מו״מ. השנה האחרונה היתה קשה ומלאה בשינויים שהקשו מאוד על העבודה בנתב"ג. המינימום שנדרש מהנהלה למען עובדיה היה לכבד את ההבנות שהגענו אליהם ולהתמסר לסיום התהליך.
לדאבוננו, ברגע האחרון חזרה בה ההנהלה ממה שכבר סוכם, סירבה לסיים תהליך לשיפור שכר הנהגים עד לסוף השנה וביקשה לדחות את המו״מ בעוד חצי שנה. נהגי תור בוס ראויים ליותר מזה. לא נשקוט עד אשר ישופרו תנאיהם."
ישראל גנון יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסר כי: "נהגי השאטלים במדינת ישראל הם נהגי תחבורה ציבורית לכל דבר ועניין. הגיע הזמן שיזכו לתנאים הנאותים ביותר כראוי לעבודתם המסורה סביב השעון במשך 24 שעות ביממה. ארגון נהגי האוטובוסים ימשיך להילחם איתם יחד במאבקם הצודק כתף אל כתף".
יש להם נעבך את העבודה הכי מסכנה בעולם חחחחחחחחחחחחחחחח………………. יאלה תנו להם שקל תוספות למסכנים האלו יאלה יאלה …………