11 איש נהרגו בישראל בסוף השבוע האחרון בתאונות דרכים.
למרות המספר הגבוה של ההרוגים, התקציב למלחמה בתאונות דרכים רק יורד. לפי הדיווח בחדשות 13, עם הקמתה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשנת 2008 כזרוע המרכזית של הממשלה בכל הקשור במאבק בקטל בכבישים, תקציבה המקורי עמד על 550 מיליון שקלים לצורך פעילותה בשנה הראשונה. אלא שעם התקציבים שאושרו לאורך השנים מאז 2008 – נרשמה מגמת ירידה ניכרת במימון פעילותה של הרשות.
בתקציב שאושר בשנת 2012, הנתח שניתן לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ירד ל-306 מיליון שקלים, ובשנים 2018-2016 התקציב שניתן לרשות ירד עוד יותר ועמד על 127 מיליון שקלים, ובשנת 2019 על 96 מיליון בלבד – לראשונה פחות מ-100 מיליון שקל.
בתקציב שאושר בשבוע שעבר לשנים 2022-2021, תקציב הרשות עלה ועומד כעת על 120 מיליון שקלים. סך הכל, לאורך השנים, קוצת תקציב הרשות ב-78%, כאשר אין אף גוף ממשלתי שספג קיצוץ נרחב שדומה לרשות.
לצד זאת, גם את הסכומים שמוקצים לה הרשות הלאומית לא תמיד מצליחה לבצע בפועל, כאשר שיעורי הביצוע שלה רוחוקים מ-100%. זאת ועוד, מבקר המדינה קבע בדו"ח שפרסם לפני כמה שנים כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הפכה למעין קופה קטנה שמשרתת משרדי ממשלה אחרים.
חלוקת ההרוגים השנה לפי סוגי התאונות: 11 רוכבי אופניים, 16 רוכבים על כלים חשמליים ו-80 רוכבי אופנוע – מספר שיא של העשור האחרון. כמו כן, למרות שב-2005 קבעה הממשלה כי מספר ניידות האכיפה שיופעלו בכבישי ישראל במהלך משמרת יעמוד על 450, מספרם בפועל בשנת 2021 עומד על 240 בלבד בסוף השבוע ו-280 בלבד בימי חול