אחרי בכירי שופרסל ושטראוס, גם מנכ"ל ויקטורי, אייל רביד, נעצר הבוקר (רביעי) לחקירה במשרדי הרשות לתחרות. החברה כתבה בהודעה לבורסה כי "על פי הערכות, לא תהיה לאירוע השפעה משמעותית על פעילותה".
במקביל, הבוקר מתקיים דיון בוועדת הכלכלה על יוקר המחיה ברקע הפרשה. בין המשתתפים נמצא גם איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, שבכירים בה נחקרו בחשד למעורבות בפרשה. כשנשאל האם היה תיאום מחירים השיב אברכהן: "אתם נורמלים? בשום אופן לא היה תיאום מחירים".
יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), אמר בפתח הדיון: "אנחנו בבוקר קשה ולדעתי אנחנו בטלטלה. לצערי מי שקובע זה רשתות השיווק הגדולות והספקים הגדולים, שהריכוזיות בקרבם הולכת וגואה גם לפי המחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת".
עוד אמר ביטון: "חקירת רשות התחרות מבורכת, אבל זה מאוחר מדי. בשנים האחרונות לא ראינו פעולות נחושות כאלה של רשות התחרות ומשרד הכלכלה והם צריכים להתעורר מיידית ולטפל בזה על בסיס שבועי. אם מישהו חושב שזה יגמר בקנה של 50 מיליון וכתב אישום למישהו הוא טועה. הוועדה לא תאפשר, אנחנו נחקור ונציף את זה כל שבוע נצפה מרשות התחרות כל חודש לבדוק ואם צריך להכריז על מישהו כמונופול או קרטל אז להכריז. רשות התחרות ומשרד הכלכלה עומדים פה למבחן וצריכים להפנות זרקור לרשתות השיווק ולספקים".
רמי לוי טען בדיון כי אם לא היה מייבא לפני שנה עגבניות הן היו נמכרות ב-25 שקלים ולא ב-2 עד 4 שקלים לקילו. בתגובה לכך אמרו חברי הכנסת, בהם רם שפע ואופיר סופר, כי השאלה היא מה הרווחיות. לוי השיב: "אני לא מכיר אותם". בתגובה לכך דרש היו"ר ביטון להוציא אותו מהדיון ואמר: "לא נאפשר לדבר ככה לחברי כנסת ולא משנה מי אתה וכמה אתה שווה".
"אני מכבד ומעריך שיש ישיבה כזאת כדי להוריד את יוקר המחיה, אבל כדי להוריד את יוקר המחיה צריך לנתח את זה לעומק העניין, לראות את הרווח הגולמי שלנו ולראות את ההפרשים בין הארץ לבין העולם. בעולם יותר יקר ב-50%. הרווח הגולמי של הרשת שלי הוא בסך הכל 21%. זאת אומרת שאם יש פער של 50% צריך לבדוק איפה היוקר. לדעתי מי שמייקר פה זה המדינה עצמה – מכסים, מיסים, דלק, מכוניות יקרות יותר מכל מקומות בעולם. לא מטפלים במי שלמעשה אחראי ליוקר המחיה, כי הוא כוחני, פופוליסט וריכוזי – זו מדינת ישראל".
ח"כ אורי מקלב אמר בדיון: "החקירה הזו של רשות ההגבלים מתחילה בקול רעש גדול ותגמר בקול ענות חלושה. תמיד אמרתם כי הכשרות מייקרת את המוצרים ושוק המהדרין יקר יותר ופתאום מתברר כי רשתות החרדיות והכשרות זולות יותר". ח"כ מקלב פנה למנכ"ל שופרסל אברכהן, "השתפנת, בגלל איזה תחקיר שלא נכון סגרת את האתר לציבור החרדי? זה לא הוגן כלפי הצרכנים שלך, חודשים רבים הרווחת מהציבור הזה ונהנת, בור ששתית ממנו אל תרוק בו אבן בטח שלא תסגור אותו".
"באופן מעשי התחקיר הזה לא מדוייק, 'ישיר למהדרין' שיווקו גם בתל אביב ופתח תקווה שהם לא ערים חרדיות, חווית הקניה בציבור החרדי שונה וזולה יותר, סל הקניות הממוצע גדול יותר, אילו דברים שמוזילים את המחירים. כוס קפה בתחנת דלק זולה יותר מכוס קפה בבית מלון למרות שמדובר באותו מוצר בדיוק".
"הייתה הרגשה כאילו זה נעשה כנגד הציבור החרדי אך חשוב לזכור כי בסופו של דבר הציבור החרדי משקיע את כספו במזון ולא בבתי מלון ומסעדות, הציבור החרדי מוציא את כספו בשביל להאכיל את ילדיו, לשים להם על השולחן את הלחם והחלב שלהם. הציבור החרדי משלם בגלל זה הכי הרבה מיסים עקיפים בגלל שהוא צורך יותר" אמר מקלב.
יו"ר הועדה מיכאל ביטון התייחס גם הוא לחשיפת המחירים המוזלים שהוצעו באתר של שופרסל לחרדים, ואמר: "לצערי החשיפה סגרה את האתר, ופגעה בכולם. הענשנו את הלקוחות".
ויכוח קולני התפתח בין ח"כ ביטון לרמי לוי, בעלי רמי לוי שיווק השקמה. זאת לאחר שלוי ניסה לדבר מספר פעמים וביטון מנע זאת ממנו. מאוחר יותר לוי הוצא מהדיון על ידי אנשי משמר הכנסת, אחרי שהרים קול על חבר כנסת רם שפע ואופיר סופר ואמר להם, בין היתר: "לא דאגתם למקום עבודה אחד בחיים שלכם".
ויכוח קולני התפתח גם בין ח"כ ביטון לאברכהן. בתשובה לשאלה "האם עסקתם בתיאום מחירים", ענה אברכהן: "השתגעתם? בשום אופן לא". ח"כ ביטון אף שאל את אברכהן האם הרווחים של הרשת לא מצדיקים הקפאת מחירים לשנים הקרובות. אברכהן ענה: "2020 ו-2021 היו שנים שונות בהן כל הישראלים שהו בארץ. אנחנו נתנו את נשמתינו כדי לעמוד בביקושים. רמת הרווחיות שלנו דומה ואינה שונה מהרווחיות של רשתות בינלאומיות".ח"כ ביטון הוסיף: "יש לך מונופול בירוחם אז שמת שם את הסופר היקר שלך שופרסל שלי ורק אחרי שהתושבים מחו הפכתם אותו לשופרסל דיל. גם במצפה רמון וגם בירוחם המחירים יקרים כי יש לך סופר בלעדי ואתה עושה מחירים שונים ברחבי הארץ ואנשים מבוססים יותר משלמים פחות". אברכהן הגיב לדברים ואמר כי "מאז כניסתי לתפקיד עשיתי את העבודה הכי סוציאלית במדינה – מחירון לפורמט דיסקאונט, מחירון לפורמט עירוני וכך הלאה. שופרסל לא העלתה מחירים ברשת ומי שבדק א סטורנקסט יודע ששופרסל היא הרשת היחידה שלא העלתה מחירים במחאה".