מאות נהגים ברחבי העולם נתקעו ביום שישי מחוץ למכוניות הטסלה שלהם, בשל תקלה בשרתי החברה. נשיא החברה אלון מאסק התנצל בטוויטר בפני הנהגים שנתקעו, אבל הפרשה הציפה את נקודות החולשה של טכנולוגיות שנשענות על שרתים מרוחקים מחוץ לשליטתם של הרוכשים.
האפליקציה של טסלה בסמארטפונים שולטת במכונית ובנעילתה. מאות נהגים ברחבי העולם החלו לחוות תקלות באפליקציה שמנעו מהם להיכנס לכלי הרכב. האפליקציה אמנם אינה המנגנון היחיד שמאפשר פתיחה ונעילה של הרכב, אלא גם כרטיס חכם, אבל לנהגים רבים לא היה כרטיס תקין.
לפי עיתונאי הרכב פרד למברט, תקלת השרתים נובעת מעדכון של האפליקציה, שהוסיף אפשרויות שליטה חדשות, כמו גם שדרוג הגישה למערכת ההזמנות של החברה, אבל יצר עומס לא צפוי על שרתי החברה. חלק מהנהגים קראו בטוויטר למאסק לטפל בבעיה, והוא השיב שהוא "בודק", ולאחר מכן שנמצאה התקלה ושהיא בטיפול.
המגמה של הפיכת כלי הרכב לנשלטים מרחוק אינה ייחודית לטסלה, אבל החברה היא בין מובילות המגמה הטכנולוגית. לצד יכולות השליטה המוגברות בכלי רכב, נוצרות גם חולשות, כמו פגיעוּת למתקפת סייבר או לתקלות שרתים.
השינוי הטכנולוגי בעולם הרכב משנה גם את משמעות רכישת הרכב. היות שטסלה לא מספקת חלפים לאף מוסך, בעליה תלויים בשירותי החברה לתיקונים מכל סוג, כמעט ללא אף מוסך צד שלישי שמסוגל לתקן את כלי הרכב שלה. אפשרויות השליטה מרחוק בפתיחה ונעילה של כלי הרכב יוצרות מצב שבו רכישת הרכב מותירה חלק גדול מהשליטה בו בידי היצרן.