שלום וברכה מורי ורבותי!
חנוכה שמח, והלילה זוכים ומדליקים את כל שמונת נרות החנוכה.
איזו התלהבות, איזו התרגשות, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה!
את ברכת "שהחיינו" אנחנו מברכים לפני הדלקת הנר הראשון בלבד, כי אז אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא שזכינו להגיע למצווה.
אולם היום אנו זוכים לסיים את כל שמונת ימי חג החנוכה, וזכינו להדליק מדי יום את הנרות הדרושים, אין שמחה גדולה יותר מזה!
"המתחיל במצווה אומרים לו גמור" (מדרש רבה כב, ד).
כאשר הקדוש ברוך הוא כתב בספר התורה "לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל" (דברים יז, יא).
הוא בעצם הפך את כל התקנות של חכמים למשהו שכביכול נכתב בתורה הקדושה.
כביכול אומר לך הקדוש ברוך הוא: "מכאן ואילך, כל מה שאומר לך הרב כאילו אני אמרתי לך", ולכן למרות שחג החנוכה הוא תקנה מאוחרת, עדיין הוא משהו שיש לו ריח וטעם של פסוק שכתוב בתורה.
ושימו לב טוב מורי ורבותי!
זה נכון לגבי חג החנוכה, אבל זה נכון גם לגבי כל ימי השנה כולה, ללא יוצא מן הכלל.
"עשה לך רב והסתלק מן הספק" (אבות פ"א מט"ז).
אומר לך הקדוש ברוך הוא: "יקירי! אני לא משאיר אותך בעולם הזה לבד".
יש לך בכל דור רב שמתאים לך (ר"ה כ"ה ע"ב), יש לך את המישהו שקרוב אליך, מישהו שמכיר אותך, מישהו שאתה יכול להתייעץ איתו.
אל תדלג על השלב הזה! תדבר איתו, תשמע אותו, מה שהוא אמר לך כאילו אני אמרתי לך. גם אם הוא לא כל כך הבין מה אמרת, וגם אם זה היה נראה שהוא לא ירד לעומקם של דברים, חלילה, עדיין תסמוך עליו.
כי הנה, הקדוש ברוך הוא מגבה אותך, כי אם עשית את מה שדרוש ממך, כל היתר שייך לחברת הביטוח של הקדוש ברוך הוא.
"לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל", אפילו אומר לך על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאל (רש"י שם), תעשה את מה שאומר לך כבוד הרב, כי הוא יודע טוב יותר ממך מה קורה, הוא רואה טוב יותר ממך.
ומעבר לכל, יש לו את תעודת הביטוח של הקדוש ברוך הוא, שגם אם הימין לא בדיוק ימין, והשמאל לא בדיוק שמאל, הקדוש ברוך הוא יסדר את כל ארבע כנפות הארץ בצורה כזו שכל ארבע רוחות השמים יתאימו לימין ולשמאל של כבוד הרב.
חנוכה שמח,
שמחה ואושר לכולנו לכל ימות השנה כולה,
וברוכים תהיו!