במהלך הלילה החלה הרשות לאכיפה במקרקעין לפרק את גשר דב, המוקד שבו התרחש אסון מירון ובו נספו 45 מבאי ההילולה.
בתיאום עם המשנה ליועמ"ש הוחלט בחודש מאי כי הרשות תפעל להסרת כלל עבירות הבנייה והמבנים המסוכנים באתר. עד כה הוסרו 50 מבנים מתוך 73 שמופו, ובכלל זה כל הטריבונות, במות ההדלקה, מעברים וגשרים מסוכנים.
רוחב הגשר המכונה גשר דב, בתחילתו הוא 5 מטרים, והוא יורד כלפי מטה בזווית של כ-30 מעלות. רצפת הגשר מרוצפת בחלקה באבן ובחלקה בלוחות אלומיניום שעליהם אמצעים למניעת החלקה. עד לשעת האסון חצה את הגשר מעקה ארוך שפיצל את הדרך לשניים, מעקה שהתעקם ונשבר בשעת האסון והוסר לאחר מכן. מצדו הצפוני של גשר דב שוכן מבנה 'הכנסת אורחים' הסמוך לקבר, ובצדו הדרומי מחופה המעבר בלוחות פנל מבודד בגובה 2.5 עד 3 מטרים, שלא מאפשרים טיפוס ובריחה ממנו.
בסיום הגשר רוחבו מגיע לכ-7 מטרים, והוא היה חסום בסיומו בלוחות פח 'אסכורית', כשבצד ימין ישנו גרם של 11 מדרגות בטון ללא אמצעים למניעת החלקה, רוחבן 4 מטרים והן היו מחולקות בשעת האסון במעקה באמצען. פער זה ברוחב המעבר יצר למעשה צוואר בקבוק אנושי. בסיום גרם מדרגות הבטון ישנו שטח מישורי קטן המתפצל לגרם נוסף של מדרגות אבן מימינו, ולהמשך שטח מישורי מרוצף משמאלו.
המדרגות והגשר בשביל ר' דב תוכננו מלכתחילה לתנועה דו-צדדית של אנשים, והוא שימש לכך עד דקות אחדות לפני האסון.
סמוך לאסון עלו טענות בתקשורת כי היו מחסומים של המשטרה אשר גרמו לאסון, אך עדותם של עדי ראייה מעלה כי במהלך האסון תחתית הגשר או גרם המדרגות לא היה מחסום או כוחות שיטור שחסמו את המעבר. עם זאת וכפי שדווח ב'המחדש', חשף איש התקשורת מני גירא שוורץ בטוויטר תיעוד משעה 00:01 – כארבעים וחמש דקות קודם האסון, בו נראים מאבטחים פרטיים אשר מציבים ומסירים מחסומים בגרם המדרגות.
לפי תיעוד שפרסם מני גירא שוורץ, מחצי השעה שקדמה לאסון, במשך הדקות שקדמו לאסון לא נרשמה הפרעה לתנועת הנכנסים והיוצאים משטח ההדלקה. המשמעות היא שבכניסה לגשר לא הוצב גורם כלשהו שמנע מהאנשים לצאת ולהיכנס אליו.