שיתוף הפעולה יצא לדרך ובמסגרתו יגיעו בקרוב נציגים של נציבות תלונות הציבור למשרדי עמותת שמעיה באלעד ובבני ברק, ייפגשו עם תושבים מבני ברק, מאלעד ומהאזור ויסייעו להם לממש את זכויותיהם, ובכלל זה להגיש תלונות. כמו כן, נציגי הנציבות ידריכו את העובדים והמתנדבים בגופים אלה בנוגע לדרכים שבהן ניתן להסתייע בנציבות.
זאת בנוסף לדרכי הפנייה הישירים לנציבות התלונות במשרד מבקר המדינה במגוון אמצעים – במייל, בטלפון ולשכות הנציבות ברחבי הארץ.
שיתוף פעולה זה הינו אחד מכמה שיתופי פעולה שמטרתם להנגיש את פעילות נציבות תלונות הציבור לפונים ובמטרה לסייע להם לממש את זכויותיהם. שיתופי פעולה דומים נעשו עם ארגונים נוספים ברחבי הארץ.
נציבות תלונות הציבור היא יחידה במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור העוסקת בבירור תלונות הציבור והיא מוסמכת לברר תלונות על משרדי ממשלה, רשויות מקומיות וגופים אחרים כגון תאגידי מים וביוב וחברות ממשלתיות.
הנציבות מבררת תלונה אם נושא התלונה הוא מעשה הפוגע באופן ישיר ואישי במתלונן, ואם המעשה נעשה שלא כחוק או ללא סמכות חוקית או שלא לפי סדרי מינהל תקין, או שיש בו משום נוקשות יתרה או אי-צדק בולט.
כל אדם רשאי להגיש תלונה לנציבות. הפנייה אינה כרוכה בתשלום כלשהו, והפונה נדרש לציין בה את שמו ואת מענו. הנציבות אינה מבררת תלונות שהוגשו בעילום שם. אפשר להגיש תלונה גם בשמו של אדם אחר, בתנאי שהמתלונן קיבל את הסכמתו של אותו אדם להגיש תלונה בעניינו באופן המניח את דעתו של נציב תלונות הציבור.
הייעוד שחרתה הנציבות על דגלה הוא לשמש כתובת אובייקטיבית, מקצועית ונגישה לבירור תלונות מכל אדם לשם הבטחת זכויותיו ולמען קידום שירות ציבורי יעיל והוגן לחברה על כלל רבדיה. לשם כך ניתן להגיש תלונה באמצעות פניה בדואר או בהגעה ללשכות קבלת הקהל או באמצעות הטופס המקוון באתר משרד מבקר המדינה או באמצעות הדוא"ל בכתובת ombudsman@mevaker.gov.il
אחת ממטרותיה העיקריות של הנציבות היא להנגיש את שירותיה לתושבי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל, בין היתר באמצעות קבלת תלונה בעל פה מאנשים המתגוררים באזורים אלה, המתקשים לפנות לנציבות באמצעים אחרים.
כדי להביא את דבר קיומה של הנציבות לידיעת הנזקקים לשירותיה, ובפרט לידיעת אוכלוסיות שאינן מודעות די הצורך לקיומה של הנציבות, השיק מבקר המדינה, מר מתניהו אנגלמן, את פרויקט "הנציבות בקהילה" לקידום ההגנה על זכויותיהן של אוכלוסיות ראויות לקידום. מדובר בשיתוף פעולה ייחודי בין הנציבות ובין ארגונים חברתיים שונים העוסקים, בין השאר, במיצוי זכויות ברחבי הארץ. במסגרת הפרויקט נבחרו ארגונים שונים ברחבי הארץ לקיום שיתוף פעולה.
עמותת "שמעיה" הוקמה בשנת 1981 ע"י קבוצת הורים כדי לתת מענה לילדים לקויי שמיעה וחרשים מאזור מרכז הארץ. במרוצת השנים התרחבו פעילויות העמותה לתמיכה וסיוע בתוכניות שונות לאנשים עם מוגבלות והיא מונה למעלה מ-12 סניפים ברחבי הארץ.
לתיאום מועד להגשת תלונה או להתייעצות בדבר דרך הגשת תלונה, אתם מוזמנים להתקשר לעמותת "שמעיה", בטלפון 0737054005.