שרת התחבורה, מרב מיכאלי, מעכבת את הרחבת נתיב הכניסה הצפונית לירושלים, אף שהפרויקט אושר בהחלטת ממשלה ונכלל בחוק תקציב המדינה. ההערכה בקרב גורמים המעורבים בפרויקט כי הסיבה לעיכוב פוליטית שכן הכביש המדובר, ממוקם מעבר לקו הירוק. כך חושף אריאל כהנא ב'ישראל היום'.
כביש 437, משער בנימין למעבר חיזמה בשכונת פסגת זאב בירושלים, הוא חד מסלולי ברובו ומפותל. נפח התנועה בו גבוה מאוד ועומד על פי ההערכות על עשרות אלפי כלי רכב בשעות העומס. אורכו של הכביש כ-5 ק"מ אך קצב הנסיעה בו בשעות העומס עומדת על 40 דקות בממוצע.
יצוין כי הכביש משרת את האוכלוסייה היהודית והערבית גם יחד. עיקר התנועה בו היא של תושבי אזור בנימין העושים את דרכם אל ירושלים. כמו כן, הוא משמש כציר נסיעה מנפת רמאללה ליריחו, עבור האוכלוסייה הערבית. בשל מיקומו מעבר לקו הירוק, אישורו קיבל גם היבט פוליטי. בין השאר השרה איילת שקד הגדירה את אותו כ"בשורה להתיישבות ביו"ש", כחלק ממרכיבי התקציב שנועדו לחזק את ההתיישבות.
בשל ליקויי תכנון והעומסים הגבוהים, בכביש מתחוללת תאונות דרכים לעיתים קרובות, מה שמביא לחסימות תכופות כ-10 פעמים בשבוע. לאחרונה אף התגברו תופעות של זריקות אבנים על אוטובוסים ישראליים וכן מעשי שוד של מכוניות התקועות בפקקים, בעוד הנהגים בתוכן.
מאחר ומדובר בעורק תנועה מרכזי, אושרה במסגרת תקציב המדינה לשנת 2022 תכנית להרחיב אותו לשלושה נתיבים בכל כיוון. על פי המדיניות של מיכאלי, להעדיף צעדים שמעודדים שימוש בתחבורה ציבורית, נקבע כי אחד הנתיבים ישמש כנת"צ.
עלות ביצוע הפרויקט עומדת על כ-200 מיליון שקלים, שכאמור אושרו על ידי הממשלה. ואולם, ל"ישראל היום" נודע כי השרה מיכאלי לא חתמה לחברת "מוריה", שנבחרה לבצע את הפרויקט, על ההרשאה התקציבית בסך 10 מיליון שקלים, להשלים את תכנונו.
התכנית לשדרוג הכביש אושרה בממשלה בהחלטה ייעודית ובה נכתב: "מחליטים, לצורך יישום הסכמים קואליציוניים, להקצות בשנת 2022 בתקציב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ביצוע כביש 437 חיזמה אדם עד לאתא תעשייה שער בנימין (כביש 60) בסך 250 מיליון ₪".
ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה. בחברת מוריה אישרו ל'ישראל היום' את הפרטים.