פעם אחת נפגש רבי אברהם שמחה מבארנוב עם המקובל הגה"ק רבי חיים שאול דוויק ברחובות ירושלים בערב שבת, שאלו ר' חיים שאול אם ידוע לו המקור לדברי האריז"ל, שבשעה שלובשים את בגדי השבת יש לומר הפסוק: "כל כלי יוצר עליך לא יוצלח" (ישעיה נ"ד י"ז). מיד ענה לו רבי אברהם ואמר שלדעתו המקור הוא בדברי המדרש, שכשקרא בלק לבלעם לקלל את ישראל ענה לו בלעם איך אוכל לקללם אם הם לובשים בגדי שבת ויום טוב? מזה מובן שלבישת בגדי שבת היא תריס נגד הפורענות.
בקריאת מגילת אסתר בפורים הרה"ק מבראנוב היה מרעיש מאוד בקריתא הפסוק (ד' ב') "אין לבוא אל שער המלך בלבוש שק", וידוע שסתם מלך במגילה רומז למלכו של עולם…
פעם אמר רבי אברהם, רמז מן התורה לחנוכה – פסוקי הנשיאים יש פ"ט כמניין חנוכה.
פעם אחת שאל אדם אחד את רבי חיים שאול דוויק הכהן, אם הוא יכול לצאת ידי חובת התשובה, הצום והתפילה בימי השובבי"ם, אם ישכור בכסף מלא אדם שיצום ויתפלל עבורו בשליחותו. ר' חיים שאול שלח אותו לרבי אברהם שמחה זי"ע. כששאל שאלה זו את רבי אברהם שמחה, הרבי הסביר לו כמובן שאין הדבר ניתן לעשות, וסיים את דבריו בפתגם "שובו בנים שובבים חוץ מאחר" (חגיגה). כאשר אותו אדם העביר את תשובתו של רבי אברהם לר' חיים שאול, ר' חיים שאול שיבח אותה מאוד, ודיבר במעלת ר' אברהם הקדוש.
הגה"ק רבי יששכר דוב מבעלז התבטא כך על הרבי מבראנוב: "גדול המקובלים בארץ גאליציא".
באחת הפעמים אמר הרבי מבראנוב לאחד מתלמידיו שבעת יציאת נשמתו הוא רוצה לייחד יחוד נורא אשר יוכל לייחדו רק אם יהיה יחידי בחדרו בלי שום אדם נוסף. ואכן בעת שחלה את חוליו האחרון היו כל הזמן אנשים ליד מיטתו, וגם התלמיד שסיפר לו זאת היה בתוכם, והנה בליל פורים לא שהה איש ליד מיטתו, וגם אותו התלמיד יצא לכמה רגעים, וכששב לחדרו של הרבי, התברר לו שבדיוק בעת שאיש לא היה בחדר, השיב הרה"ק את נשמתו לבוראה… רבי אברהם נטמן בהר הזיתים בירושלים.
זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל אחינו אמן!