ה' אליעזר מלמד מפרסם טור מחר בעיתון 'בשבע': "בשעת הדחק וכדי למנוע נישואים מעורבים ניתן לגייר גם גר שמתכוון לחיות כמסורתי, וכפי שחיים רוב היהודים בישראל" הדברים לא עולים בקנה אחד עם דבריו של מלמד עצמו בעבר, ומהווים שינוי כיוון שלו לעבר הרפורמים.
מלמד כתב בטורו כי "השאלה האם בשעת הדחק, כדי למנוע נישואי יהודי עם אינו יהודי, אפשר לגייר גר שמתכוון לחיות כיהודי מסורתי, וכפי שנוהגים כיום רוב היהודים בארץ. רבים טענו לאחרונה שאין שום דעה הלכתית כזו. אגב, גם אני חשבתי כך עד לפני כמה שנים, מפני שכך היה מפורסם, וההגנה על הרבנים המגיירים היתה שהם באמת סברו שהגרים ישמרו מצוות. ורבים טענו כנגד זה, שהרי המציאות מכחישה זאת.
אולם בשנים האחרונות, ככל שהסוגיה עלתה על סדר היום הציבורי, והתפרסמה דעתו של הרב רבינוביץ' זצ"ל בעניין גיור קטנים וגודל האתגר, וספריו של (הרב) חיים אסמלם, ועוד רבים עמהם, נתתי את ליבי לעיין בספרים, ומצאתי שאכן כך היא דעת רבנים רבים מגדולי האחרונים".
"אין אפשרות למנוע מנציגי מדינת ישראל לסמוך על דעות אלו, כאשר אי גיורם של המזדהים כיהודים ומעוניינים להתגייר ולחזק את זהותם היהודית – גורם לפגיעה בזהותה היהודית של מדינת ישראל ולמצוקה חברתית חמורה".
מדובר כאמור בפסיקה שמנוגדת לכל גדולי הפוסקים בדור האחרון.
אם נגדיר אותו מטומטם זה עוד פרגון,
חתיכת רפורמי מושחת ככהנא ובנט
חבל שאתם מביאים בבמה מכובדת זו דעות עקומות של חסרי יראת שמיים בסיסית ומחריבי היהדות
אחר המחילה, הרב אינו מבין כלל את הבעיה. אמונה מוחלטת ביסודות היהדות אינו תנאי בגרות, אלא הגרות עצמה. הגר אינו מצטרף ללאום היהודי, אלא לדת היהודית, והדת היהודית יסודה בראש וראשונה באמונה בקל אחד, לא בשיתוף, לא באיסלם, ובודאי לא אתיאיזים. ידוע בודאות גמורה, שכל הגרים שעליהם מדבר הרב מלמד, הם או נוצרים אדוקים או אתיאיסטים, אין שום משמעות לגרות שלהם. ללא שום קשר לדיון לגבי קבלת מצוות, אם מעכבת. לעצם השאלה, גם כאן יש טעות מוחלטת, התנאי של קבלת מצוות משמעותו כחלק ממעשה הגרות, וייתכן, שגם אם לא קיבל בפועל מצוות בשעת מעשה הגרות, אינו מעכב, אבל ללא ספק שעצם… להמשך קריאה »
אסור לנו לזלזל בשום תלמיד חכם גם אם הרוב חולקים צריך לכבד את דעתו בתור יחיד. כפי שבגמרא כיבדו את היחיד אף שאין הלכה כמותו
זה לא רב בכלל,
הוא גם טוען שצריך לתת לרפורמים רחבה בכותל
ושהבעיה של העם בישראל זה הציבור החרדי שלא משתלב בציבור הכלל