הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מפרסמת נתונים על מערכת החינוך לשנת תשפ"ב. בהודעה מוצגים ממצאים ראשוניים על היקף ההוראה לשנת הלימודים תשפ"ב (2021/22) ומגמות רב-שנתיות על היקף ההוראה, תחלופת עובדי הוראה, מאפיינים נבחרים של עובדי הוראה, שכר חודשי ממוצע ואינדיקטורים נבחרים.
בשנת הלימודים תשפ"ב מספרם של עובדי הוראה בכלל המערכת היה כ-198 אלף לעומת כ-193 אלף בשנת הלימודים תשפ"א (גידול של 2.7%). במהלך השנים תשע"א-תשפ"ב (2021/22-2010/11), קצב השינוי השנתי במספרם של עובדי ההוראה, היה 3.2% בממוצע לשנה, בחינוך העברי – 3.4% ובחינוך הערבי – 2.8%.
במהלך השנים תשע"א-תשפ"ב, חל גידול מואץ בהיקף ההוראה בכלל המערכת והתווספו כ-58.8 אלף עובדי הוראה. בשנת הלימודים תשפ"ב מספרם של עובדי הוראה חדשים עמד על 10,755 לעומת 12,192 בשנת תשפ"א, ירידה של כ-12%.
בשנת הלימודים תשע"ט (2018/19) עזבו את מערכת החינוך 8,641 עובדי הוראה לעומת 6,984 עובדי הוראה בשנת הלימודים תשע"ח (גידול של 23.7%). במהלך השנים תשס"א-תשע"ט (2018/19-2000/01), שיעורי העזיבה השנתיים היו יציבים – כ-4.1% בממוצע לשנה. עם זאת, שיעורי העזיבה בחינוך הערבי בשנים אלו היו נמוכים באופן ניכר (3.0% בממוצע) מהשיעורים בחינוך העברי (4.5% בממוצע).
במהלך שני העשורים האחרונים ירד ממוצע התלמידים למורה. ירידה בולטת במיוחד הייתה בחינוך היסודי הערבי – מ-15.7 תלמידים למורה בשנת תש"ס (1999/00) ל-11.1 תלמידים למורה בשנת תשפ"א (ירידה של 4.6 תלמידים למורה).
ירידה בולטת חלה בממוצע התלמידים למשרה מלאה, בחינוך היסודי הערבי מ-18.9 תלמידים למשרה מלאה בשנת תש"ס ל-13.0 תלמידים למשרה מלאה בשנת תשפ"ב (ירידה של 5.9 תלמידים למשרה מלאה).
ממוצע התלמידים לכיתה ירד אף הוא, ובאופן בולט בחטיבות הביניים בחינוך הערבי מ-32.9 תלמידים לכיתה בשנת תש"ס ל-26.5 תלמידים לכיתה בשנת תשפ"א (ירידה של 6.4 תלמידים לכיתה).
הלמ"ס מתייחסת גם לזינוק החד בשני העשורים האחרונים בשכר המורים במערכת החינוך. השכר החודשי הממוצע של עובדי הוראה עמד בשנת תש"ף (2019/20) על 12,907 ש"ח לעומת 8,954 ש"ח בשנת תש"ע (2009/10) ו-6,380 ש"ח בשנת תש"ס (1999/00), גידול של כ-90% במהלך השנים תש"ס-תש"ף.
השכר השנתי לשעת עבודה שבועית עמד בשנת תש"ף (2019/20) על 4,907 ש"ח לעומת 4,341 ש"ח תש"ע (2009/10) ו-3,479 ש"ח בשנת תש"ס (1999/00), גידול של כ-41% במהלך השנים תש"ס-תש"ף.
פערי השכר בין גברים לנשים פחתו מ-13% בשנת 2000 ל-10% בשנת 2020. לעומת זאת, באותן שנים פערי השכר בין מבוגרים (בני 64-55) לצעירים (בני 34-25) התרחבו מ-93% ל-114%, בהתאמה.
לאורך העשור האחרון, חלה ירידה בשיעורי ההתאמה למקצוע של מורים לעברית בחינוך העברי (למעט החינוך הממלכתי היסודי) לעומת עלייה בשיעורי ההתאמה בחינוך הערבי. לאורך העשור האחרון, חלה עלייה בשיעורי ההתאמה למקצוע בקרב מורים למתמטיקה ואנגלית בכל שלבי החינוך וזרמי החינוך השונים.