התמורות בעולם גיוס הכספים מקבלים ביטוי מוחשי: כפי שדווח לאחרונה, חברת צ'רטי אקסטרא, ענקית גיוס התרומות בעולם היהודי, נכנסה בסערה לשוק הישראלי ומאיימת לשנות את כללי המשחק המוכרים.
כדי להתרשם מיכולותיה של הפלטפורמה החדשה שגם לוקחת את סכום העמלה הנמוך ביותר בשוק, אפשר לראות את נתוני גיוס הכספים של לקוח חדש בחברה שרק ערך ארבעה מגביות עם פלטפורמות אחרות וכעת בחר להשתמש באפשרות המתקדמת של חברת "צ'רטי אקסטרא".
בשנת 2015, בחודשי הקיץ, ערכו בכולל ירושלים מגבית התרמה בה הצליחו לגייס סכום של $410,000, ב-2017 בחרו בכולל פלטפורמה מתחרה מן הפעם הקודמת ואז הצליחו לגייס $670,000, בתקופת הקורונה בשנת 2020 חזרו בכולל לחברה מהפעם הראשונה והצליחו לגייס סכום נאה של $620,000, אבל דבר לא הכין אותם להפתעה הגדולה של המצ'ינג הדרמטי בשנת 2022.
בחודש האחרון יצאו בכולל לקמפיין גיוס המונים, בשונה מפעמים קודמות הם בחרו בפלטפורמה של חברת "צ'רטי אקסטרא" שידועה באיכותה וביכולותיה להביא תוצאות והישגים משמעותיים יותר בפער גדול לעומת מתחריה, הסכום שנאסף בסיכומו של יום היכה בתדהמה את הותיקים ביותר: לא פחות מ-$826,000 לטובת פעולות התורה והחסד של כולל ירושלים נתרמו במסגרת הקמפיין.
בכירים בחברת צ'רטי הגיבו לתוצאה המשמחת, שלדבריהם כלל לא מפתיעה. "בניגוד לאנשי הכולל, אנחנו כלל לא הופתענו, ידענו מראש שעם הצוות המקצועי והמענה המיידי שיודעים לתת בצ'רטי לצד הפלטפורמה עצמה שעומדת ברמות אחרות לחלוטין מכל מה שמוכר בשוק, השמיים הם הגבול ואפשר להשיג כל תוצאה כמעט".