גלידה שלא נמסה
ברשתות החברתיות בסין זועמים הגולשים על חברת גלידות סינית שהמוצרים שלה אינם נמסים גם כשהם נמצאים בטמפרטורות גבוהות לפרקי זמן ארוכים.
אחד הגולשים העלה תמונות וסרטונים של גלידה ליד מדחום שהראה 31 מעלות. האיש טען שהגלידה שהתה בטמפרטורה זו במשך כשעה וחצי, בתיעוד רואים שהיא לא נמסה מעבר לשולים. הפרסום זכה לתהודה רבה וגרם לאנשים רבים לערוך ניסוי משלהם, אחרים אף ניסו לקרב להבה גלויה לגלידה כדי לראות אם היא נמסה. וזה לא קרה. הגולשים תהו איזה חומר מעורב בגלידה שגורם לה להישאר קפואה גם בטמפרטורות גבוהות.
בסופו של דבר נאלצה החברה להוציא הצהרה בתקווה להרגיע את הלקוחות. היא טענה שהיא משתמשת ב'חומר משפר צמיגות' כדי למנוע מהגלידה להימס בקלות, אך הבטיחה לכולם שהמוצר שלה עדיין עומד בתקני בטיחות המזון הלאומיים.
אוסף מוזר: שברי אבנים שנשלפו מסוליית הנעל
אבנים קטנות נתקעות בחריצים של סוליות הנעלים של כולנו כל הזמן, אבל מי יחשוב לאסוף אותן? ובכן, ביפן גבר בילה שנה שלמה בדייג חלוקי נחל קטנים מתוך סוליות נעלי הספורט שלו.
האיש זכה לדקות התהילה שלו ברשת לאחר שהציג את אוסף חלוקי הנחל ושברי הזכוכית ששלף מסוליות נעליו במהלך שנה של עבודה קפדנית, האוסף כולל 179 שברי אבנים, 32 שברי זכוכית ואגוז אחד.
"כשהסרתי את חלוקי הנחל שנתפסו בחריץ בחלק האחורי של נעלי הספורט החדשות שלי, הרגשתי שזה בזבוז פשוט לזרוק אותם, וחשבתי, 'יהיה מעניין לאסוף אותם'", סיפר.
בעוד שחלק מהאנשים שהתוודעו לאוסף תהו מדוע שמישהו יבזבז זמן על דבר כזה במשך שנה שלמה, אחרים הציעו בצחוק להפריד בתערוכה בין סוליות נעל ימין לנעל שמאל, אך התגובה הכללית לקולקציה הייתה חיובית מאוד, כאשר רוב האנשים התפעלו מהסבלנות שלו ואת כושר ההמצאה שלו, וחלקם אפילו הכריזו שיחקו אותו בשליפת חצץ מסוליית הנעליים שלהם.
נוסע כרגיל: אופנים עם חצי גלגל
מי שחשב שגלגלים הם חיוניים לאופניים, יווכח בטעותו כשיראה את ההמצאה אחרונה של מהנדס בעל תושייה, הוכיח ששני חצאי גלגלים טובים בדיוק כמו גלגל אחד שלם.
סרגיי גורדיייב, מהנדס ידוע בהמצאותיו הגאוניות – כולל אופניים ללא שרשרת ואופני שלג מונעים על ידי מקדחה – אבל היצירה האחרונה שלו ללא ספק יוצאת דופן. למתקן המוזר הזה יש בעצם שני חצאי גלגלים אחוריים במקום אחד שלם, והם עובדים במקביל כדי לעשות את העבודה של גלגל אחד רגיל. עד כמה שזה נשמע מוזר, האופניים המוזרים האלה מראים ששני חצאי גלגלים, בשימוש נכון, טובים בדיוק כמו גלגל אחד מלא.
במקרה ששאלתם את עצמכם איך הוא הצליח לחתוך את הצינורות לשניים ולשמר את כל האוויר בפנים, ובכן, הוא לא הצליח. הצמיגים מחוברים לגלגלים בעזרת צינור וקיבועים, מה שעשוי להשפיע על נוחות הנסיעה, אבל זה היה גם הפתרון הריאלי היחיד לבעיה שלו.
אז האופניים עם חצי גלגל לא מושלמים, אבל זה לפחות עובד לא רק על משטחים, הם יכולים אפילו להתמודד עם מדרכה.
באיזה ריח תרצו את הכביש שלכם
חברה באזור לנינגרד ברוסיה ערכה ניסוי לאחרונה. קטע כביש אספלט בניחוח תות כדי לסייע בפתרון בעיית הריחות הלא נעימים.
אם אי פעם הרחתם ריח אספלט חם בזמן ריבוד כביש אתם יודעים שזה לא הריח הכי בעולם. למרבה המזל, ייתכן שלא נצטרך לסבול את זה זמן רב יותר, מכיוון שחברות מתחילות להמציא פתרונות לבעיה זו. חודשים ספורים בלבד לאחר שחברה פולנית המציאה אספלט בניחוח פרחים כדי לשפר את סביבת העבודה עבור האנשים שעובדים על הכביש, חברה רוסית הניחה בהצלחה קטע כביש באורך 700 מטר באמצעות אספלט בניחוח תות.
כביש האספלט בניחוח תותים, שהונח ב-30 ביוני, ברובע וסבולוז'סק בלנינגרד, באורך 700 מטר הוא חלק מפרויקט לאומי ברוסיה כ-300 טון של תערובת אספלט בניחוח תות יוצרו עבור הניסוי הזה.
לא ברור עד כמה הניסוי אכן היה מוצלח, או כמה זמן נמשך ריח התותים, אבל הקבלן ציין כי ריח התותים אינו משפיע כלל על איכות האספלט.
פלא עתיק – עמוד ברזל בן 1,600 שנים שמסרב להחליד
בחצר מסגד בניו דלהי נמצא פלא עתיק של מתכת – עמוד ברזל בן 1,600 שנה, עמיד לחלוטין בפני חלודה.
עמוד הברזל, כפי שמכונה לעתים אנדרטה עתיקה זו, גובהו 7.21 מטרים, קוטרו 41 סנטימטרים ומשקלו כ-6 טון. הוא בן יותר מאלף וחמש מאות שנה, לפי המסורת שהוקם בתקופת שלטונו של צ'אנדראגופטה השני, אחד הקיסרים החזקים ביותר של אימפריית הגופטה. ולמרות שהוא בילה את כל השנים בחוץ, העמוד לא מראה שום סימן לנזקי חלודה. במשך עשרות שנים, מדענים ומומחי מתכות מכל העולם העלו השערות לגבי תכונותיו של הפלא יוצא הדופן הזה, ורק ב-2003 התעלומה נפתרה סופית.
הייתה תקופה שבה רבים האמינו שהעמוד העמיד בפני חלודה עשוי ממתכת מסתורית, בעוד שאחרים שיערו שמי שיצר אותו השתמש בטכניקה ייחודית שאבדה ואיננה, האמת שמדובר בהחלט בטכניקה ייחודית אך עדיין לא נעלמת.
בעוד שלברזל מודרני יש תכולת זרחן של פחות מ-0.05%, הברזל שממנו עשוי העמוד מכיל עד 1 אחוז זרחן. לדברי המכון הטכנולוגי ההודי, במקום להסיר את הזרחן מהברזל כפי שעושים היום כדי למנוע מהמתכת להתפורר, הם שמרו אותה בפנים, ופשוט חבטו את העמוד בפטישים כדי לדחוף את הזרחן מבחוץ לבפנים. זה שמר על הברזל חזק, וגם הוביל להיווצרות שכבת מחסום עמידה לחלוטין לחלודה.
כפי שקורה לעתים קרובות עם פלאים עתיקים אלה, הם פגיעים מאוד לבני אדם. לאחר שצברו מוניטין של הבראת מזל טוב למי שהצליח ללפף את זרועותיו סביב מבנה המתכת ולגעת בקצה אצבעותיו, יותר ויותר אנשים עסקו בתרגול במהלך השנים, מה שהוביל לשינוי הצבע של העמוד
והשכבה הדקה ששמרה על עמוד הברזל התחילה לשנות את פניה מהמצב בו היתה במשך 1,600 שנה. למרבה המזל, הרשויות הבינו את הסכנה והקימו גדר מגן סביב העמוד.