רשות שדות התעופה (רש"ת) מעדכנת כי בחודש יולי האחרון, עברו בנתב"ג מעל 2,100,000 נוסעים בטיסות בינלאומיות. ברש"ת מציינים כי אל מול הגידול בתנועת הנוסעים קיים שיפור משמעותי בתחנות השרות בהליך הנוסע היוצא וקוצרו זמני המעבר בין התחנות השונות.
כך לדוגמא, הליך היציאה של הנוסע ביוצא לטיסה קוצר בכשעה וזאת למרות העלייה במספר הנוסעים היוצאים מהארץ – ההליך עומד היום על פחות משעה וחצי בממוצע מהכניסה לטרמינל ועד העלייה למטוס.
ברש"ת מציינים בסיפוק כי על אף שחודש יולי הוא מהחודשים העמוסים ביותר בנתב"ג והמדידות מתבצעות בימי העומס, זמני השרות שנמדדו בעמדות במסלול נוסע יוצא ירד מ 160 דקות לכ 100 דקות( כשעה וחצי).
הנמדד הוא זמן המעבר של נוסע בממוצע (נק' חציון בין הזמן הארוך ביותר לזמן הקצר ביותר) והוא כאמור ירד מ – 160 דקות לכ – 100 דקות לכל ההליך עד הטיסה.
שרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי מסרה: "בעבודה קשה וממוקדת הצלחנו לקצר את זמני ההמתנה ואת התורים בנתב"ג. התעקשתי לא לבטל טיסות כדי שהציבור הישראלי לא יפגע ולא ישלם יותר, ואני עומדת על כך שחופש הטיסה ימשך לכל אחת ואחד תוך שהאחריות היא עלינו לשפר עוד ועוד את זמני ההמתנה".
"רשות שדות התעופה עשתה צעדים משמעותיים ובהתאם להנחייתי הביאה פתרונות יצירתיים שקיצרו את התורים ושיפרו את מסלול הנוסעים ביציאה ובכניסה לארץ. נמשיך לוודא שהשירות ישתפר לאורך כל חודשי הקיץ, טיסה נעימה!" חתמה השרה את דבריה.