אחרי ששרת התחבורה הנכנסת מירי רגב הודיע כי היא מתנגדת להמשך תוכנית המטרו במתכונתה הנוכחית בגוש דן ותבחן את הנושא מחדש. הכתב עופר פטרסבורג פירסם אמש (ג) ב"וואלה" – כי נציגי ענף הבנייה והתשתיות עתרו לבג"ץ בדרישה לבטל את המס הענק שהוטל בתחילת השבוע על כל מי שירצה לבנות או לבצע התחדשות עירונית בטווח של מאות מטרים סביב כל מקום בו מתוכננת הקמת תחנת מטרו.
מי שהגשיו הלכה למעשה את ההתנגדות הם התאחדות הקבלנים בוני הארץ, הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה של ההתאחדות וההסתדרות הכללית וחברות הבנייה י.ח. דמרי, יהלומית פרץ והאחים חג'ג' הם שהגישו את העתירה לבג"ץ הקוראת לבטל את "סעיף 19 לחוק הרכבת התחתית", המוכר יותר כ-"חוק המטרו".
העותרים טוענים כי ההחלטה למעשה קובעת שקבוצה של יזמים ובעלי דירות בגוש דן, חלקם אנשים קשי יום, יממנו עבור כלל הציבור פרויקט דגל תחבורתי של מדינת ישראל. מדובר, טוענים העותרים, בחוק שמקפח באופן בלתי שוויוני את זכויותיהם הקנייניות של בעלי הדירות והקרקעות במה שהוגדר בחוק "מתחמי ההשפעה הזמניים", שבהם כל בנייה "תזכה" לקנס ענק של המדינה, ואינו עומד בתנאי פסקאות ההגבלה של חוק יסוד: "חופש העיסוק וחוק יסוד, כבוד האדם וחירותו".
העותרים, מתבססים בעתירתם על העובדה כי המדינה החליטה לגבות מס ייחודי, הגבוה בתחומו בישראל, על בסיס תוכנית המטרו בגוש דן – שכלל לא אושרה וכי לא בטוח כלל שתאושר.