ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, אמר היום (שני) בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת: "אנו בעיצומו של מאבק נגד טרור שמחייב אותנו כל הזמן להיות לפני אויבנו, כי אין כוח מוחלט יש רק כוח יחסי שמחייב אותך לחדש ולהקדים את האויב ולשנות המשוואה באופן תדיר. אנו משנים את המשוואה. ביחס לטרור מסביבנו אני מציין שלושה שינויים של המשוואה – מבצע שומר חומות שבו החזרנו את החמאס אחורה כעשור. מספר הטילים והרקטות שהחמאס ירה משטח עזה לשטח ישראל עומד על אפס משום המכה שינתה את המשוואה בעוצמה אדירה. מי שלא קיבל את המסר הזה היה הג'האד האסלאמי, וגם פה שינינו את המשוואה. שינוי נוסף היה בשבוע שעבר – החוליה שיצאה מג'נין במטרה לפגוע בכוחותינו – בעודם יוצאים מהרכב, הורידו אותם עם מל"ט. זה אינו אומר שהטרור שוקט על שמריו. גם הוא פועל.
השאלה היא מי ישיג את מי. מאז הקמת הממשלה הזו חיסלנו ועצרנו למעלה מ-100 טרוריסטים, רובם חוסלו. מי שרוצח או פוגע אצלנו הולך לאחד משני מקומות – או לקבר או לכלא, רובם לקבר. הממשלות בראשותי הביאו את העשור הטוב ביותר של מדינת ישראל.
אין חצי עם, אין אלה נלחמים ואתם לא נלחמים. אין כמה משרתים פה ואיפה שירתו ומיהם המפקדים ומיהם הקרביים, וכמה מתים בכל צד. על מה אתם מדברים? אתם באמת רוצים שנכנס לסטטיסטיקה של מי נופל בקרב? תרדו מזה!
לא מקובלת עליי שום אמירה שמגנה או הופכת את ראשי הזרועות שנלחמים לכוח מרדני. הלוואי שאשמע באותה עוצמה ומהירות את הגינוי לסרבנות שמסכנת את כולנו. עוד דבר שלא מקובל עליי – שכשהדם רותח שאנשים יתנו דרור לעצמם, יפשטו על כפרים ויציתו מבנים. אם היו טענות לשימוש בכוח מופרז – הנחיתי גם את זה לבדוק. אנו מדינת חוק, זה חל בגולן, באזור יהודה ושומרון ובאיילון.
לגבי הצבא – הצבאות בעולם אינם גדלים באופן פרופורציונאלי לאוכלוסייה. מה שמייצר את יכולת האש וההגנה זה פלטפורמות צבאיות, זה יכולת נשיאת האש, והטכנולוגיה כמובן מצמצמת את זה. לנו יש צבא גדול מאוד יחסית לגודל האוכלוסייה שלנו, שגדלה בקצב המהיר ביותר כמעט בעולם מלבד אפריקה ומקומות מסוימים. בישראל יש אוכלוסייה שגדלה מהר וצבא שהוא גדול. אי אפשר להתעלם מזה שאנו מגיעים לגודל אופטימלי ואז ברור שנעצרים בגיוס. יש ציבור ערבי שחלק קטן ממנו משרת, יש ציבור חרדי שחלק קטן ממנו משרת.
מה שמסתמן זה שבסוף צריך ליצור איזשהו מודל לעשרות השנים הקרובות שיורכב משלושה דברים – אלו שמשרתים ויקבלו את התגמול הראוי. יש את הצעת חוק יוקרת השירות. זה חוק נכון לאור הרצון שלנו לתת פרק זמן מינימאלי של שירות ותגמול מקסימלי לפי טיב השירות. זה חוק נכון והגיע זמנו. לגבי אלו שאינם משרתים וגם אלו שתורתם אמונתם – יש פה עניין משותף של כולנו להביא לכניסה לשוק העבודה ככל המוקדם. ישנו הנושא השלישי של שירות אזרחי לאומי, שלגביו צריך לחשוב מהו המודל הנכון ואיך לתקצב זאת. אנו נידרש לכך ובסוף יהיו פה חוקים טובים שיתנו ביטוי לדברים האלו".