חברי ועדת החוקה של סיעת יש עתיד הגישו עתירה לבג״צ נגד חוק ביטול עילת הסבירות: ״בנוסח החוק לא הופיעה הערה אחת מהערות שהעלו חברי הכנסת. בכוונת מכוון נמנע תהליך עבודה סדור, מקיף וענייני.״, טענו.
העתירה הוגשה לפני זמן קצר על ידי חברי הכנסת קארין אלהרר, יואב סגלוביץ וסיעת יש עתיד באמצעות משרד עורכי הדין גזית-בקל נגד שר המשפטים יריב לוין וממשלת ישראל.
בעתירה מפורט כיצד הדיונים בוועדת החוקה, בהם חברים חברי הכנסת אלהרר וסגלוביץ, הם למעשה היו בפועל מצג שווא שהופעל על ידי שר המשפטים יריב לוין, בין היתר נכתב שם כך: ״לא מדובר בהצעת חוק של ועדה, אלא בהצעת חוק של שר המשפטים אשר הפעיל את ועדת חוקה ואת ח"כ רוטמן כזרועו הארוכה ותוך רמיסת תקנון הכנסת, עיקרון הפרדת הרשויות, והליך תקין.״
עוד מתואר בעתירה כיצד לא התקיים הליך ראוי בועדת החוקה ונכתב שם: ״על-אף שהיא התהדרה בכותרת "הצעת חוק מטעם הוועדה" לא התקיים בה ולו בדל של תהליך הדומה להכנת הצעת חוק ממשלתית. למעשה, ברור לכל כי בכוונת מכוון נמנע תהליך עבודה סדור, מקיף וענייני. מי שבחר להמיר את הצעת החוק הממשלתית להצעת חוק בתחפושת "מטעם וועדה" עשה זאת על-מנת למנוע הליך שכזה.״
העותרים מבקשים מבג״צ לתת מתן צו על תנאי לחוק משום שעלו פגמים בהליך החקיקה, והן בשל היות התיקון לחוק היסוד נוגד את עקרונות היסוד של שיטת המשטר בישראל תוך שהוא פוגע בעיקרון היסוד של הפרדת רשויות וביכולת של הרשות השופטת לבצע את תפקידה ולבקר את תקינות פעולות המינהל.
עוד הוסיפו כי התיקון לחוק היסוד משנה את האיזונים והבלמים עליהם בנויה ביקורת הרשות המבצעת בישראל – שהיא כשלעצמה נדבך הכרחי בקיומה של חברה דמוקרטית – ולפיכך, התיקון לחוק היסוד הנו תיקון חוקתי לא חוקתי שדינו בטלות.
ח״כ קארין אלהרר הגיבה: ״חקיקת חוק יסוד לביטול עילת הסבירות נעשתה אך ורק על מנת שהרשות המבצעת תוכח לנכס לעצמה הרבה כוח נוסף על זה הקיים לה ממילא. יש בכך פגיעה באיזונים ובלמים שהם עקרונות יסוד בשיטת המשפט הישראלית, תוך שימוש בחוקי היסוד. העתירה הוגשה מכיוון שהליך החקיקה נעשה באופן פסול ותוך שימוש ציני בכלים העומדים לרשות יו״ר ועדת כנסת. חבר הכנסת רוטמן ניצל את מעמדו והפך שליחו של שר המשפטים בהליך החקיקה מטעם הוועדה וכך החליש את מעמד הרשות המחוקקת. אופן החקיקה הפוגעני הזה לכשעצמו מצדיק פסילה של החוק״.
ח״כ יואב סגלוביץ: ״בכל הליך החקיקה תקופה ארוכה לא התקיימו דיוני עומק בסוגיות המרכזיות, לא התייצבו לדיונים יועצים משפטיים של משרדי הממשלה ולא התקיים דיון בהשלכות הבינלאומיות של ביטול עילת הסבירות והיכולת להגן על חיילי צה״ל וכוחות הביטחון בפני טריבונליים בינלאומיים. פגמים אלה יורדים לשורשו של הליך החקיקה שכל כולו היה כושל ופסול בתחפושת של הצעת חוק מטעם הועדה, בלתי ענייני, פגום שהופך את הכנסת מריבון לכלי שרת של הממשלה.
כנראה שה-60 שופטים שניסנקורן מינה בתוך 6 דקות הייתה עבודה מקצועית ולפי כל התקנונים
בתור גלגל חמישי