חיי הקהילה היהודית בוורשה בירת פולין לפני השואה היו שוקקים ומלאי חיים, לפני שעלה עליהם הכורת ימ"ש. לצד תלמידי חכמים ואברכים, יהודים רבים התפרנסו מעסקים ומלאכות שונות שהיו ייחודיות לקהילה היהודית, כדוגמת חנות דגים לכבוד שבת, מאפים ועוגיות אופייניות לכל שמחה, שען, חלבן, אטליז, חנות כובעים, שירות אוטומובילים ואפילו דוכן עיתונים.
כל העסקים הללו נזקקו לפרסומות ומודעות כדי לקדם את מכירותיהם. ייתכן שהיו כבר אז משרדי פרסום שונים שהעניקו שירותים המותאמים לקהילה היהודית, ואולי כל עסק ביצע את הפרסום לעצמו. כך או כך, 'גיל דיגיטל' מבית 'גיל גרופ' – חברת הפרסום והדיגיטל המובילה בציבור החרדי החליטה להחיות את התקופה המרתקת ההיא, ובעזרת תכנת ה'בינה המלאכותית', ניסתה לקלוע לטעמם של בעלי המלאכה השונים בוורשה היהודית.
במסגרת הפרויקט, חטיבת 'גיל דיגיטל' החייה מחדש את הווי התקופה, את הרחובות והחנויות, את הדמויות הייחודיות וכמובן את המודעות המפרסמות את העסקים השונים. התוצאה המרהיבה לפניכם.
רבקי רווח המעצבת ב'גיל דיגיטל' שביצעה את הפרויקט אמרה: "תמונות מהעבר מתעוררות לחיים ע"י הטכנולוגיה החדשנית של AI, התוצאה מאפשרת להביט בצורה מודרנית וצבעונית אל ההיסטוריה היהודית בוורשה שלפני השואה, כאילו התמונות מצולמות ביימנו, במצלמה עדכנית ומקצועית, והפאנצ' הגדול ביצירות הם תוצרי הפרסום השונים שקיבלו במה צבעונית ואיכותית וצבעו מחדש את רחובות וורשה של פעם. 'גיל גרופ', הקבוצה המובילה לתקשורת שיווקית ומדיה במגזר החרדי, מתקדמת לעולמות טכנולוגיה חדשניים כדי להביא לכם את הפרסום הטוב ביותר ובזמן הטוב ביותר".
דוד גלפרין בעלים 'גיל גרופ' מסר: "התמונות המרהיבות מוורשה היהודית של פעם, מוכיחות כי יהודים תמיד עמלו לפרנסתם עם חיוך על פניהם ואמונה בלבבם. הזמנים אולי השתנו, אבל דווקא הטכנולוגיה החדשנית של הבינה המלאכותית נותנת לנו הצצה מרתקת לימים של פעם, לפשטות, לזהות היהודית הניבטת מכל דמות ומכל מודעה. בעולם הפרסום והדיגיטל, אנחנו ב'גיל גרופ' נמצאים כל הזמן בקדמת הטכנולוגיה אבל לא שוכחים את זהותנו וערכינו. חג שמח".